donderdag 1 maart 2012

Wat ben je toch streng

Als ik samen met Egbert bij mijn moeder ben heeft ze steevast commentaar: die hond mag ook niets van je. Geen koekie, geen chocolaatje en hij moet steeds op zijn kleedje blijven zitten en die bijtbotten, daar krijgt hij niets vanaf.
Ik breng daar tegen in dat we daarmee een keurig opgevoed hondje hebben die niet bedelt, niet kwijlt en geen vieze plekken op de vloerbedekking maakt als hij ligt te kluiven.
"Zo hebben jullie ons toch ook een beetje opgevoed. Wij mochten toch ook niet alles?
Daar heb je gelijk in.

De laatste tijd heb ik toch het idee dat we wel heel streng zijn voor Egbert. Als we in de serre zitten kijkt hij altijd echt naar buiten en volgt met zijn blik alles wat beweegt. Maar als ik achter de computer zit, zit hij altijd een beetje sip te kijken. Dus nu leg ik een kleedje op zijn bench en dan mag hij daarop zitten zodat hij over de straat kan kijken. En het is een nieuwsgierig Aagje die het verkeer helemaal nakijkt.




Als hij moe wordt van alle indrukken gaat hij erbij liggen zodat hij niets hoeft te missen.
Wel gezellig zo.

Met groeten Ton


1 opmerking:

yvonne zei

Wat liefffff! Gezellig he, zo'n beestje, heb vandaag het huisbezoek gehad voor de adoptiehond, hoop dat het nu snel gaat.

Wens je een hele mooie avond,
yvonne

P.S. Egbert ook natuurlijk!