dinsdag 27 maart 2012

Hakselen of walshakselen, that's the question

Elektrische hakselaars voor € 139

Dat lijkt me wel wat. Ik vorige week naar de ALDI om zo'n ding te kopen.
Vandaag kreeg ik een tip: Hakselaars voor €89 bij de LIDL. " Als ie nog in de doos zit kan je die van de ALDI misschien terugbrengen".

Voor vijftig euro wil ik wel een ritje naar Alkmaar doen. Eerst eens kijken wat de LIDL aanbiedt. De specificaties zijn ongeveer dezelfde als die van de ALDI maar het apparaat weegt ongeveer de helft. Ik kies ervoor om die van de ALDI te houden.

Eenmaal weer thuis meteen begonnen om de hakselaar te installeren. Met 10 minuten klaar.
Toen pas het boekje gelezen en wat staat daarin? "Deze hakselaar is een walshakselaar welke takken walst en insnijdt. Hij hakt de takken dus niet in stukjes ".

Enigszins bozig, de doos spreekt toch echt over' hakselaar' begon ik toch maar wat takken in te voeren en ja hoor, de takken zijn voor ongeveer de helft doorgesneden en geplet. Soms zijn er losse stukjes te zien. Het volume is aardig verminderd en ik denk dat de compostering veel sneller zal gaan dan met hele takken.
Wel een groot voordeel aan dit apparaat is dat de motor weinig lawaai maakt omdat het toerental laag ligt.

Ik weet nog niet of ik nu heel erg blij ben met het ding of dat ik me bekocht moet vinden.
Van dat laatste wordt ik soswieso niet vrolijk dus besluit ik dat niet te zijn.
Maar ga morgen wel naar de ALDI om te reclameren.

Met groeten Ton

3 opmerkingen:

Aart zei

Ik heb die van de Aldi ook gekocht, maar dan in Spanje. Ik ben er heel blij mee en heb een hele berg snoeihout gehakseld. En weet je, je kan de wals veel krapper draaien, waardoor hij toch hele stukken afsnijdt tot wel 4 cm dik.

(p.s) zet aub die anti-robot woordverificatie uit.

-paul zei

Die woordverificatie is inderdaad een crime Ton. Je wordt er scheel van om te ontdekken wat dat voor een twee woorden zijn.

Ton zei

Hoi Aart,

Ik heb inmiddels de wals krapper gezet en dat werkt inderdaad een stuk beter.Ben een stuk blijer met het ding.

Met groeten Ton