dinsdag 17 mei 2011

Ongeduldig

We willen ons huis vaker verhuren en dat gaat alleen maar gebeuren als we er meer energie insteken. We zijn nu slechts aangemeld bij Micazu en dat levert, naar ons idee te weinig resultaat op. We hadden vorige week dan ook een gesprek om te kijken of de nieuwe media Facebook, Twitter, Skype en Linkedin eventueel de bekendheid van ons huis zouden kunnen vergroten en het aantal boekingen verhogen. Mijn standpunt is dat dat niets oplevert. Wie gaat mijn getwitter of mijn Facebook lezen?
Nu ben ik ook niet echt heel handig met het fenomeen nieuwe techniek. Een van mijn eerste blogs heette: digibeter. De verhouding tot de computer en alles wat daarbij hoort wordt wel beter, maar ik blijf ongeduldig als het niet lukt. Ik ben er ook niet van overtuigd of Twitteren of Facebook iets opleveren. Het kan ook zijn dat ik net zo verslingerd raak aan Twitteren en Facebook als aan deze blog. Ik ben geneigd om ongeveer elk uur te checken hoeveel hits ik heb en of er een reactie is geplaatst.
Maar als mijn tegenzin alleen maar komt omdat ik tegen de de techniek opzie, is dit een drogreden om het niet te proberen. Hebben jullie als lezers van mijn blog een idee of de nieuwe media iets kunnen betekenen voor de verhuur? En zouden jullie dit willen laten weten?

Vanmorgen had ik al wel een ander initiatief; "Rick zullen we ons huis aanmelden bij Dos Cortados?" Dit is een nieuw bedrijf voor het huren van B&Bs en huizen in Spanje en we zijn enthousiast over de kwaliteit van de site. Na contact te hebben gelegd besloten we om met hen in zee te gaan en de benodigde informatie te verstrekken.

Met groeten Ton

6 opmerkingen:

Anne zei

Spannend. We zijn er mee aan het werk. Het belangrijkste is denk ik wel om dit blog van jou heel bekend te maken. Zorg dat je bij andere bloggers op de site komt. Kijk maar eens aan de linkerkant van mijn blog Spanjewensen. Deze mensen hebben allemaal iets met Spanje en zij hebben mij ook als link op hun blog staan.Ik heb jouw blog ook toegevoegd. Lezers klikken graag door en lezen zo een paar blogjes achter elkaar.
Als je er voor zorgt dat jullie huisje met foto en link heel prominent op je blog staat, klikken mensen daar ook op.
Als je het goed doet heb je zo 500 lezers per dag. het blog link je vervolgens aan Twitter en Facebook en iedere keer dat je een blog plaatst komen ze automatisch bij Twitter en Facebook terecht.
Even puzzelen maar daarna heb je er bijna geen werk meer aan. Let er op dat de woorden Spanje en vakantiehuis heel vaak in je blogs genoemd worden. Goed voor de zoekmachines.
Snap je het allemaal nog? Anders laat je het maar weten hoor.
Een heel beroemd blog is "Edwin en Cokky wonen in Spanje." Zij worden overal gevonden en het zijn echt knappe bloggers. Hun foto's doen ook wonderen....

Anne zei

O, ja. Nog iets. Maak een eigen website. Zo nemen jullie toekomstige huurders je serieus. En ik heb net het volgende op Twitter gezet.

DosCortados Dos Cortados
Willen jullie Ton helpen met de verhuur van zijn #Spaanse huis? http://dekselsedingen.blogspot.com/ #durftevragen ideetjes voor hem?

Ben benieuwd.

Ton zei

Hoi Anne,

Bedankt voor de tips. Ik ga ermee aan de slag waarschijnlijk wel met hulp van de buurjongen.Het aantal bezoekers is nu al geƫxplodeerd.

Met groeten Ton

Anne zei

Ton. Als je buurman je toch helpt.... doe het dan meteen goed en laat je blog integreren in je website, net als ik heb gedaan met Spanjewensen. Hiervoor heb ik bij Joomla de blogsoftware gekocht en alle blogjes handmatig overgezet naar de site van Dos Cortados. Een heel karwei maar daardoor is Dos Cortados bij de zoekmachines onmiddelijk 10 pagina's gestegen. Echt enorm!!!!!

Monique zei

Laat Anne los en je krijgt heel veel lezers!

Ik heb Anne en Alexander pas een keer persoonlijk ontmoet, maar wij lezen elkaars blogs al een hele tijd met veel plezier. Echt, het bloggende Spanjewereldje is heel hecht en iedereen kent elkaar of linkt naar elkaar. Ik heb gisteren je blog ook al in mijn lijstje op onze site gezet.

Enne ... wil je dat een keer een stukje over jullie huis schrijf, dan roep je maar als de site klaar is. Ik maak gratis reclame als ik met plezier een blog lees!

Groetjes,

Monique

Ton zei

Hoi Monique,

Ik heb je blog vorig jaar uitgebreid gelezen. We zaten toen 3maanden in Spanje en het weer was toen vreselijk en heb alles gelezen wat een beetje met Spanje en Nederlanders had te maken. Ik klik trouwens nog regelmatig op je blog maar met een raktie gaat het toch allemaal meer leven. Bedankt uiteraard met het aanbod om reklame te maken voor ons huis.
Met groeten Ton