woensdag 4 mei 2011

Piemeltje

Onze straat wordt op het moment herbestraat en daardoor lijkt het wel één grote zandbak. De kinderen zijn daar helemaal blij mee, zeker gedurende deze week nu ze vakantie hebben. Er wordt druk geraced op fietsjes en skelters door het mulle zand
Na de Koninginnedagmarkt vond Egbert een stukje stof wat bij nadere inspectie een vlinderdasje bleek. Ik heb dat passend gemaakt en hij loopt nu zeer parmantig met een vlinderdasje rond.
Toen ik vanmiddag met Egbert ging wandelen zei een jongetje: Dat is een een mannetje he?
Ik antwoorde ja en vroeg: Waaraan zie je dat?
Nou hij heeft een piemeltje. zei hij.
Dit had ik niet direkt vewacht dus was even stil, waarop een meisje zei: Dat is geen net woord hoor.
Wat is dan een net woord? vroeg ik.
Kruis of zo. Antwoorde ze.
Waarop het jochie verontwaardigd uitriep: Nou zo heet ik.
Je kon het trauma bijna zien ontstaan.
Ik heb getracht de schade te beperken door te zeggen dat piemeltje of plasser best wel een net woord is, zeker voor een hondje.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: