maandag 29 maart 2021

Snotterig

Zo noemt Rick het weer zoals dat vandaag was. Wel warm maar met dat slappe zonlicht en een flets blauwe lucht.
We waren trouwens wel blij met het weer want gisteren was het een koude en mistige dag. De kachel moest zelfs aan maar dat vind ik dan weer heel knus en houdt me lekker bezig.



Snotterig was ook wat Leo gisteravond opbraakte.



Het duurde even voor we doorhadden wat het was: olie.
Tja, dat krijg je ervan als je een restje frituurolie buiten laat afkoelen en niet de link legt naar snoeperige hondjes die alles eten wat er te eten valt.

Hij was er wel behoorlijk misselijk van, wij trouwens ook want huis en hond roken naar oliebol en de vloer is wel tien keer gesopt.
Vannacht ging gelukkig zonder problemen voorbij, maar het ochtend rondje bestond vooral uit ‘satehsaus’ en een plasje. Dat spoelde ik wat later weg met een paar gieters water.
Ik heb het lesje weer geleerd: niets eetbaars op ‘hond hoogte’ neerzetten.



Deze grote kever liep in de tuin. Ben wel nieuwsgierig wat voor beest het is.



Alvast een tipje van sluier: morgen is het feest en daarvoor hing ik net alvast de slingers op.

Vandaag hoorde en zag ik de eerste bijeneters.


Met groeten Ton

16 opmerkingen:

Lot zei

Gatver dat vind ik altijd zo vies om te zien kots.
'
Mag ik volgende keer gewaarschuwd worden? 😘 aub

Anoniem zei

Al vast felicitaties voor Rick! Fijne dag!

Marthy zei

Spaanse Koningsdag?

Emie zei

Gefeliciteerd voor Rick. Maak er een mooie en liefdevolle dag van. Groet ook van A3!

Willem zei

Wat een mooie en vooral compacte Agave attenuata heb je daar staan. Ooit het ik een klein stekje ervan, -het was zo klein dat hij in een eierdoosje paste-, meegenomen uit een van de Zuid-Europese landen. Het is inmiddels een grote plant geworden, maar de stam wordt redelijk kaal doordat na iedere overwintering er wel een paar bladeren indroogden.

Hoe staat het met de impregneerwerkzaamheden? Allemaal een beetje gelukt?

Ton zei

Hoi Lot, Het is ook goor. De titel an het blog zou je trouwens wel als een waarschuwing kunnen zien. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Vlasje, Dank je ook namens Rick. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Marthy, Nee. Ik zou ook niet weten of die in Spanje is. Ook al zitten de koningshuizen niet echt op mijn nek vind ik het een zeer achterhaald idee. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Emie en A3. Dank jullie wel, ook uit naam van Rick. Gaan we doen. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Willem, Dank. Het is een makkelijke plant, hij eet als ‘t ware uit je hand, een beetje met een beetje zon...... Tekst van Annie M G.
Hier gaan ze ook op stam staan. Als ik ze té hoog vind worden zaag ik ze af en plant het afgezaagde deel in een pot ik denk dat dat ook de bloei voorkomt. Ben nog niet aan het impregneren. Laat eerst nog een tijdje drogen. Met groetenTon

Monique Leuring zei

Gefeliciteerd!!! En geniet van je dag , laat je maar lekker verwennen. Lieve groet met knuffel op afstand van ons Theo&Monique

Ton zei

Hoi Theo en Monique, Dank. We gaan er een fijne dag van maken. We hebben twee gasten, bubbels, slingers en een lekkere lunch met spinazie. Met liefdevolle groeten van ons beiden.

Lot zei

Van schrik vergeet ik gisteren helemaal om jullie te feliciteren en een fijne dag te wensen.

Ton zei

Hoi Lot, Dat begrijp ik. En het feest is vandaag dus je wensen komen precies op tijd. Dank daarvoor. Met groetenTon, ook van Rick.

Unknown zei

Volgens de app 'obsidentify' is de kever een Wormkruidhaantje. Echter voor 57 procent zekerheid. Ik kan de app aanraden. Zelf gebruik ik hem voor de Hommels.

Ton zei

Hoi Anoniem, Dank voor de tip. De app is geïnstalleerd en ga ik de komende dagen uit proberen. Met groetenTon