woensdag 17 maart 2021

Rode neuzen

Nadat ik gestopt was met werken zocht ik naar alternatieven. Niet traditioneel vrijwilligerswerk maar meer iemand helpen en dat mocht wat mij betreft ook voor een klein bedrijf zijn.
Zo had ik onder andere eens een gesprek om klompen te beschilderen. Geen Hindelopen of iets dergelijks maar het Noord-Hollandse geel, rood en zwarte strepen.
Het bleef bij een gesprek.

Ons Spaanse huis heet Los Zuecos en dat betekent ‘De Klompen’. Zuecos is met een zacht uitgesproken Z. Suecos met een lekkere harde S betekent de Zweden.

Na de oplevering van het huis kocht ik in Alkmaar de grootste klompen die ik kon vinden om aan de muur te hangen. Je blijft een Nederlander tenslotte. 

Dat zag er indertijd zo uit.


Een aantal jaren later waren de klompen verdwenen achter het groen.



Goed. Met de schilderwerken en de daaraan verbonden broodnodige snoei, kwamen de klompen wat flets tevoorschijn.


Daar moest wat aan gebeuren. En jammer dat ik nu nooit die klompen schilder ervaring had opgedaan.

Maar deze klus nam Rick gelukkig op zich.


Helemaal als nieuw.


Ik schilderde de nieuwe letters op de hagelwitte muur.



En dan is dit project volbracht. Het kan weer een jaar of 15 mee.

Het schilderwerk ligt nu stil want de ladder die we besteld hebben laat nog even op zich wachten.

Kan ik verder met mijn kiosko.


Met groeten Ton

8 opmerkingen:

Emie zei

Wat heerlijk toch om alle rust en ruimte te hebben om dit soort projectjes af te ronden. Goed bezig mannen!

Unknown zei

Dat ziet er echt weer prachtig uit !! Daar mogen jullie trots op zijn !!

sjannesblog.com zei

Zo, weer fris en fruitig!!

Francien. zei

De letters vind ik er mooier op geworden. Zelf zou ik kiezen voor die prachtige witte muur en enkel de letters.
Al dat groen vind ik een beetje overweldigend.
Maar gezien je beroep begrijp ik het wel, dat eeuwige geklooi met plantjes.
Zelf heb ik het helemaal gehad met de grote tuin. Wij grenzen aan een weiland en elk voorjaar!! Ik hoef je zeker niets te vertellen. Nu staat de boel weer vol met speenkruid. Ik doe gewoon een maand de ogen dicht. Tot de vaste planten weer omhoog schieten. Wij spuiten niets. Er wordt gewoon geschoffeld. Maar in het verschiet zie ik een tuinman opdoemen.

Ton zei

Hoi Emie, En....het is nooit klaar. Wat maar goed is ook. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Unknown, Dat zijn we en blij dat de klus geklaard is. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Jeanne, Ja, vooral die rooie neuzen. Net blozende appelwangentjes. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Francien, Het groen zal beslist weer oprukken, denk ik. Oei, speenkruid. Onuitroeibaar. Net als die Kaapse klaver hier. Ook daar ben ik niet blij mee en erger me er bij tijd en wijle dood aan. Rick vind het mooi. En.....het is dezelfde plant, slechts een ander oog dat ziet. Wie is er nu beter af? Met groetenTon