maandag 27 februari 2017

Slijtage

Waarschijnlijk heb al ik al een kuub of vijf snippers gehakt en dat eist zijn tol op de machine. Het wiel dat de takken versnippert is inmiddels behoorlijk afgesleten en voordat ie onbruikbaar wordt heeft Rick bij de fabriek een nieuwe besteld. 


De grotere takken gaan niet door de machine maar bewaar ik voor de houtkachel die op termijn uit Nederland gaat komen. De afgelopen twee maanden hebben we toch ongeveer de helft van het aantal dagen de verwarming aan gehad. Die verwarming komt van de airco en dat is nu niet direct de allerlekkerste warmte. We missen onze heerlijke houtkachel. En wat is er leuker dan hout uit je eigen bos?


Maar het snipperen is na vandaag wel zo'n beetje klaar ook al heb ik slechts acht olijfbomen gedaan. De rest van de bomen staan te diep het dal in zodat het werk om takken of snippers omhoog naar de tuin te krijgen me teveel energie gaat kosten. 

De snippers van vandaag heb ik in de kuubszak gedaan zodat ze gaan broeien en zodoende sneller verteren tot compost.

Morgen gaan we naar de markt in Nerja. Is dat bijzonder? Ja, want Rick wil er heen. Rick die ik met geen mogelijkheid meekrijg naar een markt. Maar hij wil een hoedje en ik een opzet zonnebril. Zo'n ding dat je op je gewone bril klikt.
Maar eten we dan wel een lunch in het dorp?
OK.


Met groeten Ton



Geen opmerkingen: