zondag 24 juli 2016

Geit met underbite

Gistermiddag hadden we nog een verjaardagsvisite af te leggen.
Nou, jullie zien er anders nog heel fit uit hoor. Of vallen jullie thuis voor dood op de bank?
Nee hoor.....

Minder dan tien minuten na thuiskomst lag Rick in coma op de bank en ben ik op bed gaan liggen waar ik, na een diepe slaap, anderhalf uur later pas weer vanaf kwam.

Vanmorgen met de boot van 8 uur naar de overkant om met de auto naar Obdam te rijden en van daaruit een rondje om de Wogmeer te lopen.
We deden dat met de Jacobus vereniging in het kader van de naamdag van de heilige op 25 juli.

De Wogmeer is vermoedelijk de oudste polder die in meerdere trappen werd drooggemalen. Hij viel in 1608 droog en het jaar daarna is hij verkaveld.
De route gaat over de dijk en bevat 72 overstapjes. Leuke wandeling, mooi kleinschalig poldertje, lekker tussen de koeien door en daardoor een beetje "langs het tuinhek van mijn vader".
Weinig foto's omdat ik samen wandelde met een blinde man waarmee ik altijd heerlijk kan kletsen.



De voetjes waren trouwens nog niet echt van de Nijmeegse bekomen maar ach, je doet eens wat en ik was nog nooit in de Wogmeer geweest.

Een heerlijke lunch in Spierdijk waar de geiten in het weidje naast het terras hun uiterste best deden om iets van onze borden te bemachtigen.


Duidelijk te zien dat de tweede geit een wat verfrommelt bovensnuitje en een underbite heeft. Niet moeders mooiste, zei de ober, maar ze is erg lief. En denk dat dat waar was want waar ze de kans kreeg gaf ze liefdevolle likjes weg. Dat dat niet door iedereen werd gewaardeerd bewijst de lege stoel.

Kortom: ik had weer een heerlijke dag


Met groeten Ton



Geen opmerkingen: