maandag 11 juli 2016

Alternatieven

Nee ik zag er niet naar uit: boodschappen doen in den Burg, op de fiets, met windkracht 7.

Ik neem tegenwoordig een alternatieve route voor de saaie, kale en vals platte Pontweg. Zo kom ik ook over deze weg. Lekker beschut door de bomen. En niet alleen ik, ook insecten hebben hekel aan de wind. Waarschijnlijk om andere redenen maar toch. De zwaluwen weten waar het meeste voedsel vliegt en zwermen in tientallen aan de luwe zijde.
Kijk, dat geeft me meteen ook een reden om een minuut of tien rustig te zitten. 

Meer dan zeven kreeg ik er niet op.


Het gereis van de afgelopen weken heeft wel gezorgd voor een spoor van achtergelaten spullen. Zo liet ik de oplader van mijn fototoestel in De Klompen liggen. Omdat ik niet het risico wil lopen om volgende week met een leeg fototoestel de Nijmeegse te lopen heb ik maar een universele adapter gekocht.
Nu nog een waterpistool want dat heb ik vrijdag vergeten mee te nemen uit huis nummer 1. Daarvoor ga ik maar naar Den Helder dan hoef ik lekker niet te fietsen.

Ook niet blij met de wind zijn de planten.
De oregano ziet er kompleet verwaaid uit


De mint heeft nagenoeg al zijn blaadjes verloren.


En de Afrikaantjes hier hebben weliswaar geen last van slakken maar ze zien er maar marginaal beter uit dan die in Heiloo.


Op het ogenblik lees ik het boek Op naar geluk van Ab Dijksterhuis.

Omstandigheden zijn niet langurig of van hele grote invloed op ons gevoel van geluk. Is een van Ab's stellingen.

Want ondanks de wind ruikt het huis heerlijk naar kamperfoelie, dronk ik heerlijke chocolademelk, las lekker op de bank in mijn boek, streek van 14 dagen broeken en overhemden en maakte een lekkere curry met bloemkool.

Met groeten Ton