maandag 4 juli 2016

Niettang wel tang

Wat was er gisteravond een prachtige zonsondergang.


Zeker na een dag hard werken zaten we meer dan te genieten van rust, stilte en schoonheid. Ook al koelde het ineens af van 30 naar 24 graden. Wel heerlijk geslapen vannacht.

Om vanmorgen weer vrolijk verder te gaan. Nou uh vrolijk. Eigenlijk ben ik wel even klaar met die hekken. Nee, het is niet mijn klus.
Gelukkig kon ik het nog even uitstellen omdat we eerst even langs de ferreteria in Cómpeta moesten voor ijzerdraad en ringetjes om het gaas vast te zetten.
Die ringetjes hebben ze niet meer maar er is een soort niettang die ringetjes rond het gaas en draad maakt. Ik hik dan natuurlijk tegen die 26 euro van dat apparaat aan maar Rick pakte het ding gewoon uit het rek.

Dankbaar, dankbaar en meer dan blij werd ik ervan. Want om een stuk of driehonderd ringetjes met de hand om gaas en draad te knijpen had me wel een paar uur gekost. Met de tang was ik in 20 minuten helemaal klaar. Zonder zere handen of blaren.


Stapelmuurtjes klaar, hek klaar.
Dit stuk ging nog wel omdat het lekker vlak is.


Dit stuk was iets lastiger en staat dan ook wat minder strak. Juist hier was ik blij met de nieuwe tang.





Speciaal voor buurvrouw Marion: hier ons nieuwe witte wijn plekje.


En deze is voor zus: prachtig blauw (door zus geschilderd) met paars.


En de plantenbak is voor morgen. Heb ik weer iets om naar uit te kijken.

Als we zitten te dineren, linzenschotel met chorizo, zie ik deze mier een havervlok tegen de muur op slepen. Ach dan valt ons werk wel weer mee.



Met groeten Ton