zaterdag 4 augustus 2012

Expositie

Wat te verwachten bij een opening van een expositie?

Weet jij waar het is? Vroeg Rick me vanmorgen.
Ik kijk zo even op de uitnodiging.( die had ik gekregen via FB en daar doet mijn man niet aan)

's Middags stapt Rick achter het stuur, wat hij bijna nooit doet want hij houdt niet zo van autorijden.
Omdat ik hem altijd blind volg let ik dus niet op waar we naar toe rijden. Eenmaal in het dorp aangekomen loopt er een grote groep mensen richting de kerk?  Ook klinkt er trompetgeschal.
We kijken elkaar aan en ik zeg: "Het lijkt wel een begrafenis of zo". Waar zitten we eigenlijk?
In Schermerhorn.
Maar we moeten toch in Zuid-Schermer zijn?
Rick kijkt me nu enigszins geïrriteerd aan, "Jij zei eerst dat het Schermerhorn was."
Nou dit lijkt me anders niet een opening van een expositie.
We beginnen terug te lopen naar de auto en ik begin te twijfelen. Of is toch hier?
Laten we dan eerst even kijken of het toch niet hier is. Zeg ik. We kunnen dan altijd nog naar Zuid-schermer rijden.
En toen we aansloten in de rij hoorden we net het begin van de toespraak: Welkom bij de opening van de expositie Over land en Water.
Gelukkig waren er hapjes.

Met groeten Ton

PS. het is een leuke expositie





Geen opmerkingen: