donderdag 2 augustus 2012

Rooie smeerboel


Nou. Ik doe net of ik niet weet dat ik vorige week de hele keuken heb schoongemaakt. Zei Rick nadat ie het slagveld overzag.
Ik zeg toch niet voor niets dat huishoudelijkwerk zinloos is.

Vandaag bramen geplukt en, al doende leert men, niets uit het duin meegenomen dat eventueel problemen kan opleveren bij de beveiliging op Schiphol. Zie: Malle Pietje


Dit jaar heeft moeder natuur alles op alles gezet om veel en mooie bramen te laten kunnen groeien. Voldoende water en de laatste maand zon en goede temperaturen. Het is jaar dan ook niet zoeken maar plukken.


Maar plukken is een, jam maken is een ander verhaal.



Dit zijn pas de eerste pannetjes maar het fornuis begint al aardig te kleuren.



Pitjes  uitzeven.




Uiteindelijk is alles uit de kastjes gehaald en rood geworden.



Maar hier gaat het allemaal om. Nog vier van deze porties en dan komen we de winter door.


Met groeten Ton

1 opmerking:

Emie zei

Oh, wat herken ik dit. Als je halverwege het slagveld overziet vraag je je af:waarom wil ik dit. Zie en proef je het eindresultaat dan ben je weer dik tevreden! En zo hoort het.