woensdag 22 augustus 2012

Mannelijke plant?

Courgettes.

Ze zijn er in soorten maar.... als je een plant koopt, koop je de gewone groene. En die laat je dan lekker groot worden want dan heb je tenminste wat. Dit in tegenstelling tot de zuidelijke landen waar je courgettes niet groter koopt dan een centimeter of 15.

Ik ben heel erg in mijn  nopjes met mijn plant want hij geeft veel en  mooie vruchten.

Kwam mijn zus vorige week langs om de groentetuin te bewonderen.
Wat is dat voor plant naast die courgette?
Dat is ook een courgette maar die doet niets.
Nee, ik zie ook niet van die vruchtbeginsels onder de bloemen. Raar.
Zou ie onvruchtbaar zijn, of is het een mannelijke plant?
Volgens mij is er maar een soort. Maar ik heb hem gekregen van de buren en die zaaien ze zelf. Ik weet het niet.

Ik had hem, met mijn geduld al opgegeven (ik leer het nooit)
Maar vanmorgen tijdens de oogst ging ik hem toch nog maar eens goed bekijken.



Het hele zooitje gaat naar mijn zus, want we reizen af naar Los Zuecos.

Neef met vriendin passen op huis en kippen.
Niet op de tuin want: "Ik ga liever naar Appie. Da's makkelijker en er zitten geen beestjes op".

Ook goed.


Met groeten Ton

2 opmerkingen:

Albert y Mara fotoblog zei

Dan wensen wij jou heel veel plezier in Los Zuecos. Nog even en dan mogen wij ook weer die kant. We blijven je volgen.

Edwin Huge zei

Vaak komen er eerst mannelijke bloemen aan en dan pas de vrouwelijke. Normaal is dat geen probleem als je meerdere planten hebt.Anders moet je met een penseeltje bestuiven. De mannelijke bloemen hebben meeldraden, de vrouwelijke alleen maar een stamper.
Nog wel erg heet in Spanje!