dinsdag 12 juli 2011

Natte krant

Omdat Egbert schurft heeft heb ik hem met een speciale shampoo behandeld maar daar had hij niet veel trek in. Hij kende deze behandeling nog van een paar jaar geleden.
Gelukig is hij zeer gehoorzaam dus als ik roep dat hij moet komen, komt hij. Je kan aan zijn hele snuit zien dat hij niet wil maar dat hij de baas moet gehoorzamen. Hij talmt en draalt maar... uiteindelijk gehoorzaamd hij. Dat maakt me eigenlijk altijd een beetje wee in het hart.
Nadat ik hem, steeds met een hoge stem toesprekend, had ingesmeerd ging hij rustig in de zon liggen. Niets aan de hand.
Toen ik hem een half uur later wilde uitlaten reageerde hij eerst niet. Vreemd, want hij wil altijd graag wandelen. Nog een keer roepen en ja hoor hij kwam overeind maar niet normaal. Zijn achterlijf leek wel verlamd. Ik schrok me bijna dood. Gelukkig is de overbuurman dierenarts en die kwam meteen even kijken. Hij constateerde een shok van het geneesmiddel. Ik kreeg het advies om hem met schoon water af te spoelen en binnen op zijn mand te leggen. Hij stelde me wel gerust door te zeggen dat het niet dodelijk was en dat de reaktie met een paar uur zou verminderen. Zo niet, kon ik weer contact met hem opnemen.
Het is inderdaad volledig weggetrokken en morgen heb ik een afspraak met onze dierenarts.
Ik denk altijd van mezelf dat ik redelijk nuchter ben waar het Egbert betreft maar.... ik was even volledig in paniek. "Als hij maar niet doodgaat".
Ook weer duidelijk. Ik houd meer van de hond dan ik wil toegeven.

Met groeten Ton

1 opmerking:

Patricia vd Z zei

pffffffffffff, dat is idd schrikken! Gelukkig dat het zo goed is afgelopen!