maandag 4 juli 2011

Hematologe

Je kan er op veel manieren naar kijken maar ik voel me een bevoorrecht mens.
Op zondag geboren en volgens de spreuken brengt dat geluk. Nou ja, homofiel en hemofiel. Ik dacht dan steeds, geluk? Een soort van dan, want van de 16 miljoen Nederlanders zijn er 1600 met hemofilie. Statistisch gezien zou daarvan 10% homo zijn. Dus als een van de 160 mensen in Nederland kan/ kon ik op twee manieren aids krijgen. Maar ik heb dat -toch geluk?- niet opgelopen.
Ik mocht vrijdagmorgen pas geopereerd worden als de laboratoriumuitslagen bekend waren van de stollingswaarde van mijn bloed. Die lieten zolang op zich wachten dat de orthopeed en de anesthesist gingen bellen naar het lab. Ze kregen daar geen voorrang. Vervolgens belde  de hematologe naar het lab en binnen 5 minuten was de uitslag er.
Vandaag kwamen de orthopeden kijken en vonden dat ik wel ontslagen kon worden.
"We bellen wel even met de hematologe van de Van Creveltkliniek dat u weg kunt."
Geen denken aan, zei ze, hij mag pas naar huis als ik denk dat er geen bloedingen meer ontstaan.
Ben ik nu bevoorrecht of niet?
Ik blijf lekker tot vrijdag, in de wetenschap dat hier iemand is die over mij waakt.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: