maandag 25 juli 2011

Ik blijf er bij....

Natuurlijk is ook in mijn omgeving de gebeurtenis in Noorwegen het gesprek van de dag.
De wereld is slecht, zegt de een. De maatschappij is ziek, roept een ander. Het komt door internet,
heb ik ook een paar keer gehoord en zo heeft iedereen zijn idee en ik ? Ik heb er een paar: de wereld is niet slecht, de maatschappij niet, internet niet en de mens ook niet. Er zijn alleen mensen die dingen doen die we slecht noemen. En in verhouding tot de wereldbevolking zijn het er maar een paar ook al hebben die wel een grote impact met hun acties.
Ik houd liever het idee van vrijdag voor de geest toen ik bij de intocht was van de vierdaagse en zo blij werd van de sfeer en de gemoedelijkheid. Natuurlijk had ook daar iemand kunnen zijn met - laten we zeggen- scheefgegroeide ideeën, maar ik wil niet in een wereld leven waar dit soort zaken steeds door mijn hoofd spoken. Misschien naief.
Vandaag ging ik weer op pad om voor de Regenboogboom wat dingen te regelen. Dat maakt me gelukkiger dan te denken dat de wereld of de mens slecht is.
Wat me wel bezig houdt: zouden er mensen zijn geweest die een gesprek met die gozer gehad hebben om hem op andere gedachten te brengen?

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: