dinsdag 5 april 2022

Niet zo mooi

Ik lees het blog van Hans en Ank op La Palma, zie nieuwe link in de blogrol. Hans schreef dat mensen hem wel eens vroegen waarom ze helemaal naar de Canarische eilanden verhuisden en niet naar het Spaanse vasteland? Het antwoord was dat Spanje helemaal niet zo’n mooie winter heeft.
En dat klopt. Maar gelukkig is de winter een stuk beter dan in Nederland en wij vinden het helemaal goed zo. Toch is het vanaf half februari eigenlijk behoorlijk Hollandsachtig weer en beginnen we te verlangen naar beter weer.


Ook vandaag zou het een regenachtige dag worden en dat werd het. Wel met minder regen dan verwacht. 13 In plaats van 22 millimeter.
Maar het is een mooie hoeveelheid en via de slangen kreeg de tuin nog een flinke bonus.

Regen was er dus wel maar de wind was afwezig. En dat vind ik best fijn. Toch kregen we berichten dat er behoorlijk wat schade was ontstaan aan stranden, chiringuitos en boulevards.

Wij zaten dus binnen met een aangevulde houtvoorraad, een zak van 10 kilo, die er bijna doorheen is gejast want het was niet alleen nat maar ook koud. Zou koud dat er sneeuw op de Maroma lag.



Dat gebeurt wel vaker in April maar toch.

Inmiddels zitten we in het oog van de depressie en schijnt de zon op de jonge bladeren van de druif.



Dat oog zagen we al een tijdje aankomen.



Ik maakte gebruik van de opklaring en waste de auto. Morgen hebben we een afspraak voor de tweejaarlijkse keuring en dan vind ik het wel zo netjes om met een schone auto te verschijnen dus hup, weg met de laatste restjes saharastof .


Sommige bloemen doorstaan de regen zonder problemen zoals die van Aloës 



en de Callistemon.



 Van anderen zoals de Gazania kan ik morgen waarschijnlijk de helft afknippen.




Met groeten Ton

6 opmerkingen:

Jan zei

Torre del Mar had zandduinen gemaakt tegen de hoge golven die zouden komen, men had gezegd golven van 5 meter hoog.
Wij wilden als echte ramptoeristen die 5 meter hoge golven wel zien, tja dat viel wat tegen krap 1 meter hoog maar toch spectaculair om het te zien.
Iets eten of drinken was niet mogelijk alles zat (binnen) tjoke blok vol.

Ton zei

Hoi Jan, Wij gaan morgen na de ITV via Caleta naar Torrox en spelen dan ramptoerist. Met groetenTon

Anoniem zei

Prachtig die bloeiende aloes! Hoe is het met de hangende theepotjes? Groetjes, Elisa

Marc Dufraing zei

Die iets meer dan 1000 km verschil met hier (Anan - FR) maakt duidelijk een verschil met de natuur - maar het wordt hier ook beter (= zonniger en warmer)

Ton zei

Hoi Elisa, Ik begin Aloës ook steeds meer te waarderen. De theepotjes hangen nog steeds ongebruikt in de bomen. Nu moet ik zeggen dat ik eigenlijk nog niet een nestje heb gezien in de tuin. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Marc, Wij zijn wel blij die 1000 km ook al is het hier te koud. Maar volgens mijn is het weer overal van slag. Nog ff doorbijten. Met groetenTon