vrijdag 15 april 2022

Het is volbracht

Eindelijk: de aanpassingen aan en van de regenpijp zijn klaar. Wat een lijdensweg met niet passende onderdelen, bijpassende schroeven die niet werden meegeleverd, en onwetendheid van mijn zijde. Zelfs als de schepper stokdoof was, kon hij me soms nog horen mopperen. En dat mopperen is zacht uitgedrukt.


Gisterochtend, we lagen nog in bed, zei Rick: ik heb een verzoek.
Dan ben ik klaar wakker want dan komt er echt iets.
Zou jij de tegels bij de afvoerpijp er in willen leggen?
Tja, dacht ik, dat is eigenlijk best wel een redelijk verzoek na drie maanden gedoe met een dakgoot en afvoerpijp. Dus zei ik ja.



Met sommige dingen lijk ik noch op mijn vader, noch op mijn moeder en al helemaal niet op mijn broers en zusters. Eindeloos voortslepen kunnen dingen bij mij. 
Maar: het is volbracht. Eind goed, al goed.

We konden vanmiddag dan ook rustig op pad.

De dochter van onze buren hier in Spanje appte me afgelopen week. Zij studeert drie maanden Spaans in Málaga en vroeg of we het leuk zouden vinden om elkaar eens te ontmoeten. 
Natuurlijk.
En zouden jullie dan wat spullen voor mij mee naar huis kunnen nemen, kwam er achteraan.
Natuurlijk.
Dus haalden we haar om half twee op bij het busstation van Torre del Mar en liepen naar de boulevard om wat te drinken en belandden bij een Nederlandse tent. Dat is de eerste keer op een borrel en een bitterbal na bij de Nederlandse winkel ter gelegenheid van Koningsdag.
De dochter vond het helemaal leuk want: heerlijk om weer Nederlands te horen.
Al kletsend werd er ook geopperd om ‘iets kleins’ te eten. Dus kwam de menukaart op tafel. Die hoefde niet uitgeplozen te worden want na ongeveer één seconde wist iedereen wat hij wilde.




Saté, patat en frikadellen. O ja; en wat sla. Dit is echt de eerste keer in de zestien jaar dat we hier wonen dat we een onvervalste vette Nederlandse snackbar maaltijd eten. En…..het was heerlijk en zal dan vanaf nu dus wel vaker gebeuren.

Omdat we toch weer naar Torre del Mar gingen konden we op de terugweg wat van die gele plantjes scoren. Daarvoor had ik water, een schepje en een plastic zak meegenomen.

Inmiddels staan ze in de tuin.



Wat mij betreft was het een goede vrijdag.


Met groeten Ton

2 opmerkingen:

Jan zei

Goh Ton, je laat me watertanden ik weet nu waar we maandag naar toe gaan.
Goed dat ik niet de enige ben die van de week heeft gevloekt ik heb een tuinset in elkaar gezet dat ging dus ook niet vanzelf.

Ton zei

Hoi Jan, Zowel een vette hap als vloeken horen bij de menselijke zwakheden. Met groetenTon