vrijdag 8 januari 2021

Grauw, grauw

Philomena deed en doet haar best. 50 Millimeter aan regen in de pocket. Niks mis mee en.......ik zou toch graag wat meer hebben gezien.



Het miezert inmiddels al twee dagen en het water krijgt alle tijd om lekker de grond in te zakken. Ook via de weg kwam een keurig te behappen stroompje water dat precies zoals ik wilde, door de plug die ik een maand geleden maakte, mijn swale inliep. Doordat het zo rustig regent komt er ook nauwelijks zand, blaadjes of takjes mee dus de slangen van de verdeelbak verstopten niet.

Normaal gesproken zijn we dat grijze regenachtige weer na een dag wel zat, maar gisteren hadden we nergens last van.

Ten eerste kochten we een nieuwe wasmachine die dezelfde dag werd geleverd. Dat is altijd prettig want als je iets nieuws heb gekocht wil je er meteen plezier van hebben. Dus draaide Rick ‘s middags meteen een was.


Die hier trouwens al in de droger zit.

Er was nog een reden om gisteren geen last van het grauw te hebben namelijk: het Amerikaanse grauw dat, onder aanmoediging van de oranje kuif, voor spektakel zorgde. De hele dag volgden we de berichtgeving daaromtrent. Het is min of meer goed gekomen, maar voor mij maakt het duidelijk dat een democratie toch binnen korte tijd uitgehold kan worden en daardoor zeer kwetsbaar kan zijn. Het is iets dat me zorgen baart. Want ook al hebben wij geen oranje kuif, we hebben wel een witte en nog een piano spelende wolf in te mooie schaapskleding. Die laatste is het gevaarlijkst.

Vandaag was het ook grauw maar was er weinig afleiding. 


Anders dan de kachel brandend houden, koek en zopie verzorgen en wat op de bank hangen. 
Morgen nog zo’n dag met minder neerslag, maar dan heb ik een uitje naar de LIDL


Met groeten Ton

6 opmerkingen:

Jan Fr zei

Ik wist dat je een tevreden man zou zijn wat de regen betreft.

Ton zei

Hoi Jan, Ik ben heel blij maar ik weet dat jij liever weer een zonnetje hebt. Met groetenTon

Jan Fr zei

kan onderhand toch wel?

Ton zei

Hoi Jan, Ik zou liever nog een daggie doorbijten voor wat meer regen. Maar het zonnetje wordt ook hier gemist. Met groetenTon

Marc Dufraing zei

ja... je moet zorgen dat je wat te doen hebt op zo'n dagen...

Ton zei

Hoi Marc, Voor mij altijd een uitdaging als ik niet in de tuin kan werken. En.....ik wil beslist geen Netflix. Met groetenTon