zaterdag 16 januari 2021

Hamsteren bij hoog water

Ja, ook ik.

Zelfs al zegt de centrale regering dat ze niets zien in een nieuwe lockdown met thuisblijf plicht ben ik er niet zo zeker van.
De besmettingen lopen nogal op door de volledig doorgezoende feestdagen. En uiteindelijk zal er toch iets moeten gebeuren.
Daarom deed ik vandaag een rondje extra boodschappen voor zaken die ik in de dorpswinkel niet kan kopen. 
Tomatenpuree, dat wordt weinig gebruikt en zie ik eigenlijk alleen in de grote wat duurdere supermarkten. Wel zijn er stellingen vol met tomatofrito maar daar zit behoorlijk wat suiker in en is gewoon een duur product met weinig tomaat en veel water.
Ook volkoren pasta, zilvervliesrijst, bijtbotten en voer voor Leo zijn lastig te vinden in Cómpeta. Het valt dus wel mee met het gehamster maar toiletpapier lag er toch ook in het karretje. Want dat hoort blijkbaar zo.
Zag trouwens voor de rest helemaal geen tekenen van verhoogd koopgedrag dus de Spanjaarden maken zich niet druk en ze hebben gelijk. Ook wij kunnen overleven zonder tomatenpuree en zilvervliesrijst.

Voor de groentetuin kocht ik wat zaden ook al zal dat nog geen oplossing kunnen zijn bij een eventueel huisarrest, want als ik nu bonen zaai kan ik pas over 90 dagen oogsten er van uitgaand dat de lockdown geen 90 dagen duurt dan hé. Trouwens de wortelen en de pastinaken doen er net zo lang over.
Een probeersel zijn pinda’s. Lijkt me leuk maar die kunnen pas gezaaid worden in februari.


Ook kocht ik een nieuwe broek. Dat was echt nodig want bijna tegelijkertijd kwam in een spijkerbroek een slijtgat en in de ander een scheur. Daardoor heb ik nu nog slechts een hele broek heb en dat is toch wel minimaal. Voor de broek ging ik naar het grote winkelcentrum want daar zijn een behoorlijk aantal kledingwinkels. Keuze zat in broeken met gaten maar hoe modieus ook: daar voel ik me toch echt te oud voor. En broeken met gaten had ik al trouwens. Waar ik hier al eerder tegenaan liep bij het kopen van broeken is de lengte. Ik heb lengtemaat 36 nodig en meestal gaan ze hier niet verder dan 34. 
Heeft u geen langere broek, vroeg ik bijna tegen beter weten in aan de jonge verkoopster. 
Nee, zei ze. U heeft een probleem hier. U bent lang en mager.
Uiteindelijk kocht ik een broek bij C&A.


Uitverkoop. € 14,99.  Wel met enigszins hoog water.


De schade die de nachtvorst teweegbracht is inmiddels duidelijk te zien.

De Stephanotis ziet er triest uit.



Om over de Dracaena maar niet te spreken.



Zo koud als het ‘s nachts kan zijn zo lekker is het overdag. Het ligbedje wordt bijna elke dag gebruikt. 



Of dat de komende dagen zo blijft valt te bezien want er komt opnieuw minder stabiel weer aan met zelfs wat regen.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: