zondag 9 september 2018

Mammatus

Ook vandaag was het zeer onspaans weer voor de tijd van het jaar. Beslist niet erg want we zagen diverse weersfenomenen.
Het was afwisselend zonnig, bewolkt en regenachtig maar nagenoeg de hele dag zagen we bliksem boven zee en hoorden we het donderen.
En een van de voordelen van wonen op een berg is het vrije uitzicht.


Zo tot een uur of elf was het zonnig maar daarna begon het te betrekken en zagen we regensluiers op zee.



Later zagen we de eerste regenboog.


Ontstonden er mistsluiers.



Zagen we Jakobsladders.


Een dubbele regenboog.



En mammatuswolken.

Tussendoor regende het 15 milimeter, haalde ik nog wat groenafval, deed ik een tukje op de bank en puzzelde ik me suf op Sukoku 9 sterren.

Morgen maar weer eens een zonnige dag want de aarde is zacht genoeg om te gaan planten.


Met groeten Ton

8 opmerkingen:

Jan Wilde een Tuin zei

Wel apart dat het in Spanje regent en hier valt er heel weinig regen.
Stuur de regen maar hier heen.
Gr Jan(Wilde een Tuin)

Ton zei

Hoi Jan, De weermannen zeggen dat september een nattere dan normaal kan worden. We gaan het zien. Ik begrijp je verzoek maar hier is de neerslag ook meer dan nodig. Uiteindelijk regelt moeder natuur het. Als wij de boel niet te veel verstieren. Met groeten Ton

Marthy zei

Prachtige luchten, Ton. Ja, dat kan je allemaal bekijken vanaf een berg.

Ton zei

Hoi Marthy, Als poldermens zal het uitzicht vanaf een berg nooit vanzelfsprekend zijn. We genieten er bijna dagelijks bewust van. Met groeten Ton

Jan uit Perth zei

Wat een prachtige foto's weer, Ton!

Rianne zei

Prachtige foto's zeg..

Ton zei

Hoi Jan, Dank voor het compliment. Moeder aarde met alles wat er omheen hangt is prachtig. Met groeten Ton.

Ton zei

Hoi Rianne, Dank voor het compliment. Er was de hele dag al bijzonder licht vanwege donkere luchten boven zee, daarom was ik zo’n beetje de hele dag buiten en maakte ik foto’s. Met groeten Ton