zondag 27 januari 2013

Wat doe ik anders altijd?

Was het nu omdat ze net uit bed werd gehaald toen we kwamen of omdat het haar te druk was toen ik samen met zus en Egbert binnenstapte? In ieder geval was ze wat uit haar humeur.

Wat is dat? Vroeg ze, wijzend op de doos die ik op tafel had gezet.
Een puzzel.
O.
Ze pakte hem op, opende de doos maar zette hem direct weer neer.


En dat?
Dat is een varkentje. Ik dacht dat je die wel leuk zou vinden.
Ook die pakte ze op en bekeek hem van alle kanten.
Zu'n staart beweegt niet eens, zei ze terwijl ze aan het rode stukje stof trok wat als staartje moest doorgaan.

Hoe laat gaan we naar huis?
We zijn al thuis, of wil je de hort op?
Nou dat weet ik niet. Wat doe ik anders altijd?
Thuiszitten.
O.

In record tijd dronk ze drie bekertjes koffie op, pakte vervolgens de mijne en wilde die overgieten in die van haar.
Die is van Ton hoor.
O. Nou, ik lust anders ook wel wat.



Een uurtje is voldoende om bij mijn moeder te zijn. Praten doet ze nauwelijks en ze luikt steeds haar ogen. Als mijn zus en ik wat tegen elkaar zeggen wil ze wel weten waar we het over hebben. Dat herhalen we dan, maar je kan aan haar gezicht zien dat het haar niets zegt.


Met groeten Ton

Geen opmerkingen: