maandag 28 januari 2013

Verkeerde diagnose

Je kan aan veel dingen twijfelen tegenwoordig. Denk maar aan de diagnoses van Jansen-Steur. Maar als je partner zegt dat je snurkt mag je toch aannemen dat dat zo is.

Al jaren wordt er tijdens mijn slaap, regelmatig op mijn schouder geduwd. Ik word dan wakker en vraag dan altijd "Wat is er?"
Je snurkt.
O, is het weer zover?
Ja.

Ik draai mij daarna zonder morren op mijn zij. Nu kan het gebeuren dat ik na 10 minuten weer wordt wakker geduwd want ik slaap het prettigst op mijn rug.

Ik ben een echt ochtend mens en ga derhalve om 10 uur bed met als gevolg dat ik vaak al om 3 of 4 uur wakker word. Geen probleem. Ik lig dan lekker in mijn warme bedje en denk wat na over het leven.
Ook vanmorgen. Ik lig lekker klaarwakker te zijn als ik een hand op mijn schouder voel die druk uitoefent. Ik dacht nog " O, Rick gaat verliggen" Maar nee, een tweede maal word ik geduwd. Waarna ik vraag wat er is.
Je snurkt.
Nee hoor, ik ben wakker.
Ja maar je snurkt.
Rick ik ben al een uur klaarwakker en ik snurk niet.
O, dan droom ik zeker. Waarna hij weer in slaap valt.

Zou het nou toeval zijn dat: Je Snurkt, met dezelfde letters begint als Jansen Steur.


Met groeten Ton

1 opmerking:

ernst zei

ja super!

HG
Ernst