woensdag 23 januari 2013

23 januari 1919

Vandaag zou mijn vader 94 zijn geworden.

Een paar maanden geleden heb ik alle dagboeken van hem gelezen. Daarbij zijn mij verschillende dingen opgevallen. Hij deed veel dingen en hij gaf veel weg.
En ook al was hij best een gevoelsmens slechts één keer heeft hij een emotie beschreven en zelfs die ene summier.
Toen ik gisteren de zolder opruimde zat ik o.a brieven te lezen die ik heb ontvangen toen ik in 1980/81 in een kibboets werkte in Israel. Een beetje bladerend kwam ik een brief tegen van januari 1981.
Mijn oog valt midden in de brief op een zin, geschreven door mijn vader. "O, voor ik nog wat ruimte overlaat voor je moeder, je schrijft mooie brieven."


Met groeten Ton


1 opmerking:

Anoniem zei

Noooooooit wegdoen hoor.
Grote groet,
Ria van Eck.