dinsdag 8 januari 2013

Ervaring

Help, ik ga morgen weer naar Nederland.

Toch ben ik altijd weer met plezier thuis maar het was vandaag wel een heel leuke dag.

Een paar weken geleden stond op FB een oproep om een dagje te helpen in de tuin van B&B Casa Los Dos. Nu is dat bij ons om de hoek dus het leek me leuk om aan de oproep gehoor te geven. Altijd goed om je buren te leren kennen.

Dus stond ik vanmorgen om negen uur op de stoep en inderdaad onze huizen staan ongeveer 500 meter van elkaar af maar er ligt wel een dalletje tussen. Reistijd 25 minuten.
Wat wil je dat ik ga doen? was mijn eerste vraag.
Onkruid verwijderen en wat we verder tegenkomen.
Maar dat is, voor mij als hovenier, niet voldoende. Wat is het plan?
Een uur later waren we druk bezig met het verhogen van stapelmuurtjes en het egaliseren van de grond. Allemaal voor een extra terras voor de gasten. Waar ken ik dat van?

Na een heerlijke Spaanse lunch, die twee uur duurde, en een afsluitende borrel om 5 uur stond ik om zes uur weer in Los Zuecos en kon ik direct door aan de eindschoonmaak. Nou ja, eindschoonmaak. Ik hoefde alleen de vloer nog maar te dweilen.
En nu? Nu zit ik heerlijk voldaan en rozig op de bank.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: