zondag 13 januari 2013

Temperatuurschommelingen

Wat is het lekker warm in huis hè? Je merkt wel dat de muren geïsoleerd zijn.
Ja ik vind het eigenlijk té warm. Ik zal de thermostaat even lager zetten.

Kwartier later.

Heb jij die thermostaat weer hoger gezet of zo?
Nee.
Hij staat op 22 graden.
Nou, ik heb er niet aangezeten hoor.
De radiatoren zijn anders gloeiend heet.

Ik loop naar de thermostaat maar die staat echt maar op 20 graden, toch is het inmiddels 22 graden in huis en dat komt echt niet door de isolatie.

Kachel is kapot en blijft branden. "Trek de stekker maar uit het stopcontact", zegt de mevrouw van de storingsdienst "en als het koud wordt zet u de kachel weer even aan"

Dit is me teveel werk en hoe koud wordt het dan vannacht?  Ik heb de stekker in een tijdschakelaar gedaan en gaat na anderhalf uur een kwartier aan.
De temperatuur schommelt nu tussen de 18 en 21 graden. Goed te doen.

Morgen komen ze hem maken.

Met groeten Ton



Geen opmerkingen: