vrijdag 13 januari 2012

Goede vrijdag

En eindelijk daar was ie dan... de zon.
We konden wel wat gebruiken na de afgelopen twee dagen. Maar eigenlijk was alles al weer goed.

Zeker nadat we gisteravond bij vrienden op visite waren geweest en daar heerlijk tapas hadden gegeten waarmee we een tumultueuze dag, zeer prettig afsloten. Dat zorgde ook direct voor nuancering en balans. Spanje en het huis blijven leuk.

Vandaag kwam de graafmachine om werk op ons nieuwe stuk land te doen. De vorige eigenaar heeft een bouwkavel laten maken en daarmee de top van de berg glad geschoven en met die aarde de oude terrassen volgestort.
Wij willen een deel van die terrassen weer open hebben om meer plezier en beter gebruik van het perceel te hebben. In de toekomst, als we hier wonen ga ik op die terrassen een groentetuin maken.
De vrij gekomen aarde is gebruikt om het vlakke perceel op te hogen op plaatsen waar ik planten wil hebben. Ook is op die plaatsen de rotsbodem losgehakt. Het ziet er nu weer wat natuurlijker uit.
Het grove werk is nu gedaan en kan ik zelf aan de gang.
Te grote stenen wil ik uit de aarde halen en daar stapelmuurtjes van maken om grond tegen te houden waar dat nodig is.
Maar daar heb ik nog wel een vakantie of twee voor nodig.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: