zondag 15 januari 2012

Acacia deal bata

Drie jaar geleden heb ik een Mimosa geplant als een zielig  plantje van 80 cm hoog. Nu staat er een struik van 5 meter hoogte. Maar de takken zijn zo slap dat de boom ook 5 meter breed is.
Ik wil hem snoeien om het onderstel steviger te laten worden. Rick wil daar niets van weten want die houdt van 'instant tuinieren' en van zo'n snelle groeier wordt hij helemaal blij.
Zal ik wat van die Mimosatakken in huis zetten? vroeg ik donderdag een beetje sneaky.
Kan hij alvast wennen, dacht ik.

Maar een vriend in Benamargossa kwam mij vanmiddag ongevraagd te hulp. We lopen altijd  een rondje door zijn tuin lopen om wetenswaardigheden uit te wisselen.
Ik heb vorig jaar de Mimosa gesnoeid, zei hij, want die had zulke slappe takken en moet je nu eens zien wat hij prachtig is geworden.

Rick is om, we hebben een deal. Na de bloei mag de zaag erin en morgen neem ik nog wat takken mee naar Nederland.

Met groeten Ton

2 opmerkingen:

Emie zei

In Italie geven de vrouwen elkaar op internationale vrouwendag mimosa. Sterk, heerlijk geurend en toch zacht. Ziedaar de symboliek. Sinds ik dat weet wil ik ook mimosa. En nu ik jouw succesverhaal lees, ga ik er zeker werk van maken als we weer terug zijn. Goede reis morgen, groet Emie

Aart zei

Snoeien doet groeien Ton!!!