maandag 30 januari 2012

Di (ef) lemma

Nu de rust, na de inbraak, weer volledig is teruggekeerd en de sleutels 's nachts weer gewoon beneden liggen ben ik begonnen met het inbraakveilig maken van de woning. Dat laatste is iets wat overigens niet mogelijk is want als de inbreker iets wil, wil hij het echt en slaagt daar dan ook in maar dit terzijde.
Waar begin je met beveiligen en nog belangrijker wordt de vraag: Waar stop je?
Want: een paar extra hendeltjes op de openslaande raampjes klinkt heel logisch. Maar tralies voor het wc raampje vind ik al discutabel.
Een strip op de badkamerdeur plaatsen zodat er geen koevoet meer tussen geplaatst kan worden lijkt me oké maar dan moet eigenlijk het leuke kleine raampje in die deur wel vast gezet worden. Een raampje wat me 15 jaar geleden best veel geld heeft gekost.
En wat te denken van een slot op de spanjoletsluiting? Als ze niet meer via het beveiligde bovenraampje binnen kunnen is de extra beveiliging op het spanjolet niet nodig. Maar als ze het raam inslaan is het spanjolet zonder slot, eenvoudig  te openen en dat is niet de bedoeling maar ik denk dan: dan zijn ze toch al binnen.
Nu doe ik wat ik denk dat nuttig is en voor de rest maak ik me niet teveel zorgen.
Ik heb tenslotte toch nog geen I-pad en dat zou het enige zijn om te beveiligen.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: