donderdag 16 juni 2011

Lust jij nog peultjes?

Mijn vader zei op latere leeftijd regelmatig dat vroeger alles veel meer smaak had. Of het nu ging over appels of witlof, vis of vlees.Vroeger was het smaakvoller.
Ik ben opgegroeid met peultjes die ik niet door mijn keel kreeg. Ze waren een soort bitter en hadden een muffe geur. Later ben ik ze wel gaan waarderen maar die peultjes kwamen gewoon uit de supermarkt.
Gisteren op de volkstuin van mijn nicht heb ik peultjes geplukt.
Lekker toch? Zo vers uit de tuin en ... onbespoten.
Ik had er echt zin in. Maar na de eerste hap was ik direkt weer dat kleine kind. Er zat zoveel smaak aan deze peulen. Een beetje bitter en dat muffe.
Zou mijn vader dan toch gelijk hebben en zou dat kunnen komen omdat zelf gekweekte groenten echt smakelijker zijn?
Als dat zo is moet ik wel wennen aan de smaak van peulen 'nieuwe stijl'.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: