vrijdag 24 juni 2011

Blij met een Vlekkie

Vlekkie, -What 's in a name-het hondje van de Wassalon was vanavond weggelopen. We zijn met 5 man door het dorp gefietst en gewandeld om hem weer te vinden.
Omdat het de laatste wandeling van de avondvierdaagse was, was het druk op straat. We konden dan ook aan veel mensen vragen of ze een wit klein hondje hadden zien lopen. Niemand had iets gezien.
Na een uur zoeken kwam ik een man tegen die vroeg: 'Zoekt u iets?'
'Ja, een hondje', antwoordde ik.
'Nou die ligt daar aan het begin van dit pad.'
Ik schrok want dacht dat ie dan misschien wel dood zou zijn. De man zag dat aan mijn gezicht en zei dan ook direct: 'Hij ligt daar gewoon te wachten hoor.' Ik er heen en ja, Vlek lag rustig te wachten  met een blik: ( interpretatie) Waarom duurde het zo lang? Je weet toch dat ik hier lig te wachten.
Men zegt dat als een hond de baas kwijt is, hij altijd op de plek terugkomt waar hij de baas voor het laatst heeft gezien. Vlek lag inderdaad op 100 meter van die plek te wachten.
Snel zijn bazin gebeld die, uiteraard, opgelucht was dat ze haar Vlek weer veilig terug had.
Als bazin van een wassalon is ze sowieso blij met elke vlek.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: