zaterdag 30 april 2011

William en Kate

Speciaal voor het prinselijkhuwelijk de TV van zolder gehaald en geïnstalleerd. Ik ging er lekker voor zitten maar....kwam er al snel achter dat ik er weer ben ingetrapt. Wat een geneuzel. (één van de redenen om de TV weg te doen) Komt dit omdat ik na 5 jaar zonder TV het leeghoofdig gebabbel ontwend ben? Of wordt er nu nog slechts geneuzeld?
Over van alles werd gesproken door deskundigen die de indruk wekten erbij te waren geweest. Kate zou dit gezegd hebben of zou dat liever willen maar dat mocht niet of zou niet kunnen. Ook over de gevoelens van William werd uitgebreid verteld. Maar je weet nooit wat een ander denkt of hoe die zich voelt of waarom die het zo doet. Je kunt het de ander slechts vragen en zelfs dan nog is het antwoord niet altijd echt wat ze voelen omdat dat nu eenmaal niet gemakkelijk is. In dit geval heb ik geen mensen aan het woord gehoord die het paar hadden gesproken laat staan hadden gevraagd naar gevoelens.
Wat mij vooral tegen viel is dat het allemaal om de buitenkant leek te gaan. Na de 300ste keer het onderwerp DE JURK te hebben gehoord was ik eigenlijk wel klaar.
De precisie van de gebeurtenis was recht evenredig met de leegheid ervan. Ik ben niet één maal geraakt - en dat is bij mij helemaal niet zo moeilijk- door een persoonlijk gebaar, muziek of woord tijdens de dienst, door blijheid van gasten of familie. Nou ja de vader van de bruid keek heel tevreden maar dat kan ook komen omdat hij een vriendelijk gezicht heeft.
Ik hoop van harte dat in het stel meer gevoel zit dan dat er in de ceremonie zat.
Na de kusjes ging de TV linea recta naar zolder om daar voorlopig weer te blijven.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: