donderdag 28 april 2011

Gelukkig Blairen

Noe, noe, noe. Na, na , na. Onze eerste zangervaringen in groepsverband met mannenkoor Blair.
Leuke sfeer maar ook serieus gewerkt.  Rick werd ingedeeld bij de tenoren en ik bij baritons. Gelukkig kunnen we beide noten lezen wat erg handig is als je meteen zeven liederen doorneemt die je niet kent.
Je hebt al genoeg om op te letten: naar de dirigent kijken, luisteren naar je buurman, de teksten  in Duits, Engels en Latijns en de melodie.
Ik werd helemaal vrolijk want wat is het toch heerlijk om muziek te maken met een instrument dat je altijd bij je hebt. Het is 20 jaar geleden dat ik in een koor zong en na deze avond kan ik alleen maar zeggen "wat heb ik het gemist".

Het koor repeteert in de Remonstantse kerk in Alkmaar. Een schuilkerk, gebouwd in wat oorspronkelijk een schuur was maar met een prachtige akoestiek. Wat ons trof was de intieme sfeer van het gebouw die nog versterkt werd doordat er zand op de grond lag.
Als afsluiting wordt er nog wat gedronken in Provadja. En als we dan om 11 uur, zonder jas door een gezellig centrum naar huis fietsen zijn we simpelweg gelukkig.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: