zondag 17 april 2011

Russisch orthodox Blairen

Al meer dan 25 jaar luister ik naar Russisch orthodoxe muziek en roep al even lang dat ik bij het Hoorns of Utrecht Byzantijns koor wil zingen. Steeds stel ik dit uit, eerst vanwege weekenden die ik moest werken, later was het mijn eigen bedrijf en nu al een paar jaar is het de afstand die me weerhoudt. Als ik al zolang roep dat ik iets wil en het maar blijf uitstellen is het reĆ«el dat ik me de vraag stel of ik dit dan eigenlijk wel echt wil.
Gisteravond zijn Rick en ik naar een dubbelconcert geweest van mannenkoor Blair samen met het dames sextet LaRouse. Beide koren zongen a capella en dat vind ik wel de mooiste manier van zingen.
Direct kwam weer mijn vertrouwde Russisch orthodoxe wens naar boven ook omdat het eerste lied Russich was.
Alleen was er nu een nieuwe stem op de achtergrond die zei "Zullen we bij dit koor gaan zingen? Ik vind het prachtig".
Ik keek Rick aan of hij mij niet in de maling zat te nemen maar hij was serieus. Meteen contact gelegd en we gaan over twee weken proefzingen.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: