dinsdag 5 juli 2022

Zou de kroonprinses ook zo’n pet hebben?

Een van de laatste keren dat ik Rick naar het vliegveld van Malaga bracht ging ik naar de Decathlon. 
Soms hebben ze er leuke koopjes en zeker met de aankomende fietstocht waren/zijn er nog wel wat dingen aan te schaffen.
 
Maar ik was niet mazzel want de aanbiedingen die er waren hadden we of niet nodig of pasten niet. Wel zag ik mooie petten in de jacht afdeling. Leger groen met fluoriserend oranje banden. Dat oranje is blijkbaar zodat de jagers elkaar niet door de kop schieten.

Er zijn van die dingen die langzaam op hun plaats vallen. Ik heb altijd een pet op die mijn oorranden beschermen. Maar voor de pelgrimstochten wil ik een pet die ook de nek beschermt. Nou heb ik er daar een van maar die was in Spanje nergens te vinden. Ook in Den Helder ligt hij niet. Dat oranje van de jagerspet vergroot wellicht onze aanwezigheid op de weg. 
Dus toen we in Alkmaar naar de Decathlon gingen wist ik het: ik wil zo’n jagerspet met een oranje band en een oranje nekdoek.
En dan is er ineens een duidelijk verschil tussen de landen waar we ons het meest begeven: hier wordt niet/nauwelijks gejaagd en derhalve heeft Decathlon geen jacht afdeling want ik denk niet dat de koninklijke familie daar shopt. 
Het werd dus zelluf makuh.



Pet en oud shirt.

FF knippen en naaien.



Pet met oranje nekbeschermer. Oranje is mijn favoriete kleur en vandaag liep ik tegen een bidon met dezelfde kleur aan. 
Goed kijken. 
Op het aanrecht.


Met groeten Ton

13 opmerkingen:

sjannesblog.com zei

Wat ben je toch handig!

Mevrouw Niekje zei

Mooie bidon, ik zag hem direct! Een mooi hoofddeksel ook, heel praktisch!

Ton zei

Dank Inge. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Mevrouw Niekje, Haviksogen heb je. De pet is opvallend en praktisch. Met groetenTon

Marthy zei

Goed gevonden en oranje staat je goed, hihi.

Petra1945 zei

Netjes geregeld toch? Compliment.

Ton zei

Hoi Marleen, Uiterlijk doet er voor de gemiddelde pelgrim niet zo toe. Voor Willempie, wie kent hem nog. maak ik met liefde ook zo’n pet. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Marthy, Mooi oranje is niet lelijk. Met groetenTon

Ton zei

Dank je Petra. Met groetenTon

Emie zei

De kroonprinses zal jaloers zijn!

Ton zei

Hoi Emie, Wie niet. Met groetenTon

Y. Schoutsen zei

Geweldige actie en ik ken die Decathlons in bijvoorbeeld Frankrijk. Inderdaad, een hele jachtafdeling en eengrote surfafdeling.... wij missen een aantal sporten in Nederland.

Ton zei

Hoi Yvonne, Dat van die surfafdeling weet ik dan niet weer niet want dat heeft onze interesse niet. Maar er zitten dus echt verschillen tussen.p de winkels en landen. Met groetenTon