zaterdag 2 juli 2022

Doodsnood

We beginnen lieflijk.


Ik kijk die fietsen wel voor jullie na, zei een van de medebewoners.
Hoe heerlijk is dat? Na wat afstellen en smeren blijft alleen een nieuwe achterband en een reserve binnenband over voor de fietsenmaker. 
Dank buurman.

Gisteravond werd de tent afgeleverd.


Omdat deze tent niet op voorraad was en ook niet in de showroom stond opgesteld, wisten we eigenlijk niet precies wat we konden verwachten en ik schrok dan ook een beetje van het formaat doos.


Blijkbaar is er karton genoeg en valt de grootte van ingepakte tent erg mee.


Vanmorgen als eerste de tent opzetten.
Fluitje van een cent en…..we zijn zeer tevreden met het formaat en de hoogte.




Iets anders.




Een paar dagen geleden dacht ik dat er een nieuw soort boorplatform in de haven lag maar dus niet: het is kermis.

Toen we gisteravond doodskreten hoorden en ik verschrikt naar buiten keek dacht ik dat dat boorplatform instortte. Ik zag iets aan touwen neerstorten. Het duurde een paar seconden voordat ik doorhad wat ik zag.


Die bol hangt aan een soort elastiek dat wordt strak getrokken. Op een moment wordt het losgelaten en schiet die bol, waar vrijwillig mensen zijn gaan inzitten, met grote snelheid omhoog. 



En hier stort hij weer omlaag. Doodskreten horen we dan ook steeds.


Met groeten Ton

14 opmerkingen:

miekequilt.blogspot.com zei

Goede voorbereiding op deze lange reis. Wat een vreselijk eng ding op de kermis.

Emie zei

Verschrikkelijk de herrie van een kermis! En wat heb je weer een fantastische kop boven je blog gezet! Leuk tentje trouwens.

Anoniem zei

Fijn dat de tent meevalt. Die kermisattractie vind ik verschrikkelijk. Ik snap echt niet dat je er vrijwillig instapt en er ook nog voor betaalt .De kermis liefhebbers zullen ook niet begrijpen dat ik een kick krijg als ik een mooie vlinder of een zeldzame plant tegenkom. Ieder zijn ding.
Bernadette

Ton zei

Hoi Mieke, De voorbereingslijst wordt korter maar er komen nog wel steeds nieuwe dingen bij. Op de kermis kan het niet gek genoeg. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Emie, De kop kwam vanzelf uit de lucht vallen. Nou uh, geschreeuwd. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Bernadette, Zo is het. Ik denk vaak aan Hard Rock wat ik vreselijk geschreeuw vind maar Opera, waar toch ook veel geschreeuwd wordt, vind ik prachtig. Met groetenTon

Petra1945 zei

Wat een eng ding...

Ik kwam jullie trouwens ook weer bij Vlasje tegen, grappig.

Ton zei

Hoi Petra, De blogwereld wordt kleiner. Met groetenTon

Jan zei

Als je jong bent kijk je met andere ogen naar dingen als ou......

Mevrouw Niekje zei

Ik sluit mij aan bij de anderen, het zal onze leeftijd wel zijn, maar ook ik vind die kermisattracties verschrikkelijk! Mijn collega's (docenten) gingen vorige week weer naar Walibi en de Efteling en staan dan meer dan een uur in de rij voor een achtbaanritje van 8 seconden waarbij je hersens in je schoenen eindigen! Wat een lol, ik blijf liever werken op school! Ja, ik las ook dat jullie Vlasje hebben gezien, wat leuk!

Ton zei

Hoi Jan, En dat is maar goed ook. Anders zou het wel een gezapige wereld worden. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Mevrouw Niekje, Leeftijd zal wel meespelen. Maar heb je allemaal jonge collega’s? Met groetenTon

Mevrouw Niekje zei

Hoi Ton, ja voor de klas staan veel dertigers en veertigers, jonkies nog LOL!

Ton zei

Hoi Mevrouw Niekje, Het is een rekbaar begrip maar toch ook in mijn opinie: jonkies nog. Met groetenTon