donderdag 16 september 2021

Net gemist

Nee regen kregen we niet maar wel een spectaculair zicht op de ontwikkeling van een onweerswolk.
Het voordeel van op een berg wonen.


Deze foto is van half acht. Natuurlijk begon het opbouwen van het complex al in de middag maar ach, dat zien we wel vaker. Toen duidelijk begon te worden dat dit wel eens tot een fikse bui zou kunnen leiden was de wolk al te groot voor een gewone foto en moest ik heil zoeken in de panoramamodus.


Na een kwartier zag ik de eerste regensluiers. Te ver weg voor ons, dacht ik.


Maar het kwam toch steeds dichterbij en het werd ook steeds donkerder. Ook begon het te onweren. Wel zag ik dat de regen in twee zones uiteenviel. Een in de richting van de kust en een in de richting van Cómpeta. Op die laatste had ik mijn hoop gezet.


Op het moment van deze foto kreeg ik een Appie van Jan die een dal verder woont. Het regent hier!
Ik zal je een foto sturen van de bui die boven jullie hangt appte ik terug.


Een paar minuten later is de bui al aan de kust gekomen en nog wat later is het klaar.

Het deel dat onze richting uitkwam zag er zeer indrukwekkend uit en ik denk dat er wat verder weg ook best wel veel regen is gevallen maar hier bleef het beperkt tot een paar spetters. Net voldoende om de auto die ik gistermorgen had verlost van het vuil dat de regen (6mm) een dag eerder meenam weer een gespikkeld uiterlijk te geven. 

In ieder geval is de zomer droogte doorbroken en dat is heel wat waard.


Met groeten Ton

8 opmerkingen:

Bertiebo zei

Prachtige foto's

Emie zei

Wat een spectaculaire foto's! Wij krijgen morgen en overmorgen regen en verheugen ons er ook op.

Marjorie zei

Spectaculaire foto's. Alleen jammer van die paar spetters.

Ton zei

Hoi Bertie, Dank je. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Emie, Met dank aan Moeder Natuur. Regen zou bij jullie ook welkom zijn. En ik las dat er al behoorlijk wat gevallen is. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Marjorie, En ik hoefde het alleen maar vast te leggen. Wat meer water had inderdaad wel gemogen. Maar volgens een 14 jarige amateur meteoroloog krijgen we een strenge winter en een natte lente. We gaan het zien. Met groetenTon

Antoinette van Schaik zei

Prachtige foto's! Zo mooi met de zon en de regensluiers.

Ton zei

Hoi Antoinette, Dank je. De zon piepte er misschien net een minuut tussendoor. Daarmee was ik mazzel. Met groetenTon