zondag 19 september 2021

Oude routine

Uilen hoorden we gisteravond en vanmorgen met ons kopje thee onder de acacia viel het ons op dat er best weer veel klein vogelspul in de tuin zat. Ook hoorden we bijeneters en een leeuwerik op de schoorsteen van de buren en we zagen zwaluwen en een kiekendief. Tenminste dat van die kiekendief denk ik.
We staarden wat uit over het dal en genoten van de zondagsrust. Leo lag lekker te knabbelen aan zijn bot.
Zwoef. Vliegt er vanuit het niets een buizerd in de boom. Waarschijnlijk schrok het beest van onze aanwezigheid want liet zich direct weer uit de boom vallen en zeilde het dal in. Waar wij eigenlijk perplex zaten ging Leo te keer. Haren overeind, blaffen en rennen achter de vogel aan. Maar ja die vloog toen al weer hoog in het azuur.


Leo begreep er niks van en bleef wel een half uur lang op de rand staan.



Ik kan wel zeggen dat zo’n beest heel groot is als die zo onverwachts komt aanvliegen. Ik weet dat er ‘s avonds wel vaker een grote vogel in de boom zit maar ga daar dan niet naar toe om hem niet te storen. Ik denk nu dat het wellicht dezelfde vogel zou kunnen zijn.

Voor de rest maakte ik me vandaag weer eens nuttig met een wat zwaardere klus in de tuin. Ik zaagde drie oleanders tot op de grond af en spitte de drie stronken uit de aarde. Morgen verder want de stenenrand en het grind moeten nu natuurlijk weer aangepast worden.
Maar daarover later meer.

Ook werd het weer eens tijd voor een zondags rondje vuilcontainers
Vanuit De Klompen kom ik eerst bij plaats nummer 1. Dit is bijna op de grens tussen Competa en Torrox maar is Torrox.
Torrox heeft de afgelopen maanden de plaatsen van een betonnen vloer en muren voorzien. Waarschijnlijk in de hoop dat de mensen er niet zo’n bende van maken. Maar ook al staat er dat je geen rommel naast de containers mag gooien ligt er toch een koelkast naast.



Ik haalde hier vijf kleine bloempotjes uit.






Dit is basura plek nummer twee. Hier ziet het er vandaag keurig uit maar meestal ligt er een berg grof vuil waar ik vaak wat van kan gebruiken vooral zakken met groenafval om compost te maken.


Dit is plaats nummer drie en ligt vlakbij het stadje Torrox. Hier staan containers voor huisvuil, glas, papier, plastic en kleding.



Aan de andere kant van de weg staan grote containers voor grof afval. Zeker op zondag wanneer de containers niet worden geleegd is het er een bende.
Hier nam ik een balk en twee planken mee.

Ik ben dus weer helemaal tevreden.

Met groeten Ton

4 opmerkingen:

Lot zei

Ah foto's van de containers. Wat veel plekken kan je naartoe. Zal echt spannend blijven elke keer dat je er bent wat je nu weer zal gaan vinden. Kan me dat gevoel zo goed voorstellen.

In Frankrijk kwamen we ook wel eens dergelijke plekken tegen, ik heb er nog 2 schalen voor onder grote potten in de tuin aan over gehouden

Ton zei

Hoi Lot, Meestal klopt mijn hart vol verwachting maar lang niet altijd is er iets van mijn gading. En wat kan je blij zijn met schalen en potten. Met groetenTon

Marthy zei

Wat ben je toch een heerlijke scharrelaar, Ton. Om dit soort vuilnisbakverhalen moet ik altijd erg lachen.

Ton zei

Hoi Marthy, En ik hoop dat er nog gescharreld mag worden. Met groetenTon