donderdag 15 april 2021

Wat moet ik dán doen?

Tja, ik zou er ook over hebben kunnen nadenken. 
Wat te doen met die deksels die op een stapel liggen in een grote pan, die ik nog eens vaak gebruik, waardoor ze er uit moeten. En anders ligt de deksel die je nodig hebt onderop en met dat zoeken naar de deksel met de juiste maat maak ik een hels kabaal wat Rick dan weer vervelend vindt.



En nooit heb ik me afgevraagd of dat anders kan. Of er niet een oplossing is zoals een rekje. Tenminste: laten we zeggen dat ‘ik er geen herinnering aan heb’.

Vandaag las ik een blog titel over handige tips over pannendeksels.


Tja, hoe moeilijk kan het zijn?

Rick ging vanmorgen op pad naar de bank en de Gestoria om duidelijk te krijgen hoe dat nou zit met die belasting en de geblokkeerde bankrekening.
Dat is nu helder en van een geblokkeerde rekening was zelfs geen sprake, dat maakten wij er van omdat er ‘retentie’ stond en doordat er toevalligerwijze geen nieuwe overschrijvingen waren bleef dat dus ook als laatste melding staan.

Ik paste op Leo die het maar niets vind als het andere baasje er niet is. Hij bleef piepen en naar de deur staren. Daarnaast moest ook ik af en toe naar buiten om me bezig te houden met de waterhuishouding. 
15 Millimeter miezerde er de afgelopen 24 uur in de regenmeter. De slang die het water van de weg aanvoert loopt uit in de voormalige vijver. Maar na 12  uur regen liep de vijver over.


En nu? 



Weer meer slangen. Die haalde ik van de helling af om het water richting vijg en sinaasappelboom te laten lopen.

Och, kan dat nou niet makkelijker, of permanenter? Beslist. Koop een paar lekker lange slangen met een flinke diameter en leg ze op de juiste plekken en klaar is Kees.
Maar wat moet ik dan doen als het regent?

Met groeten Ton

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Een boek lekker met een heerlijk kop koffie of thee. 🙄

Emie zei

Als het dan regent kan je een boek lezen, een podcast luisteren, een taart bakken, een legpuzzel maken, een kledingkast opruimen, je pc schonen, je schoenen poetsen, nieuwe recepten uitzoeken, een voetbadje nemen, spelen met Leo, spelen met Rick.

Anoniem zei

https://nl.pinterest.com/pin/9781324175955061/

Bron van inspiratie! ^^ Succes!

Ton zei

Hoi Renske, De bank en koffie spreken we wel aan. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Emie, Zat dingen te doen maar dat knoeien met water is toch wel het leukste wat ik kan bedenken op regendagen. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Anoniem. Dank voor de tip. Met groetenTon

Marc Dufraing zei

Voor pannendeksels heb ik zelf een rekje gemaakt dat bij de 'kastrollen' gezet wordt. Ik heb er nu geen foto van bij de hand maar - twee taps lopende latjes (owv feit dat de deksels ook kleiner/groter worden naargelang de grootte van de kastrol en daarop dwars geplaatste latjes met een opening ertussen zodat het deksel hierin blijft staan. De dwarse latjes moeten net die dikte hebben dat de deksels niet op de ondergrond komen te staan want dan vallen ze toch nog om. Ik weet niet of dit voldoende duidelijk is anders lees ik het wel

ben van bommel zei

DE DEKSELSE DINGEN DIE JULLIE LEVEN NU BIJZONDER VEEL MAKKELIJER MAKEN....'broma' hoor.
EN NÓG ZO'N 'WIJSHEID' (VAN WIJLEN MIJN OUDE VADER): 'ZO LOPEN DE GOOTJES ALS HET REGENT'.
NOG STEEDS INTERPROVINCIALE 'LOCKDOWN' HIER HÈ JONGENS, DUS HASTA.......WANNEER?
GROETJES VAN ONS IN ALMUNECAR, BEN.

Ton zei

Hoi Marc, Dank voor je tip. Ik ben van makkelijk en met het gebruik van het bestaande rekje ben ik voorlopig heel tevreden. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Ben, Die van ‘ De Gootjes’ ga ik onthouden. Tja die lockdown. We gaan het zien. Anders ergens in juni en Francia. Met groetenTon

Ien zei

Ja je bent zo gewend om de regen te sturen naar je tuin dat het saai zou zijn als het vanzelf gaat !!! Maar dan verzin je vast wel wat anders op je landgoed

Ton zei

Hoi Ien, Je slaat de spijker op de kop. Wel wil ik kijken voor nieuwe lange flexibele slangen om het wat minder knoeierig te maken. Maar iets anders verzinnen zou ook kunnen. Met groetenTon