maandag 26 april 2021

Waarom

bouwde ik een prieeltje?

Nou, hiervoor.



Zodat ik achter de cenador ruimte had om mijn tuinrommel te stallen.



Al jaren lagen die spullen op deze plaats naast het looppaadje heel nadrukkelijk in het zicht wat Rick nogal rommelig vindt. 
Nu bedenken wat ik met de lege plek ga doen. 

Wat deden we vandaag? 

Nou genieten van onze nieuwe zitplek. We zijn net twee kleine kinderen die de hele dag willen spelen met het nieuwste speelgoed.



Nu kan ik niet langer dan ongeveer tien minuten stilzitten dus paste ik de stand van deze twee grote stenen aan.


Daarbij ontdekte ik op een van de stenen dit gemetselde huisje van een of ander insect.



Nu zie ik deze bouwsels vaak tegen de muur van ons huis maar dan zijn ze bijna glad van buiten. Dit huisje is helemaal beplakt met kleine steentjes. Om een idee te krijgen: het geheel is 4 centimeter lang. Ik zie ook een klein gaatje dus denk dat het beest het onderkomen heeft verlaten.

Om nog wat langer in het prieel bezig te zijn maakte ik de jerrycan schoon en zette hem daarna in de wax.



Op het vorige blog meldde ik dat ik zo’n leuk houten vogelkooitje had gevonden. Dat was ook zo, maar ik haalde ook nog vijf aluminium kooitjes uit de container. Zou je die willen schilderen voor wat meer kleur, vroeg Rick.
En dat deed ik gister zodat ze vandaag opgehangen konden worden.
Ook zocht ik tussen de kerstspullen naar vogeltjes. Ik dacht zeker te weten dat we die hadden, maar dat was dan zeker in een vorig leven. De kooitjes zijn dus nog wat leeg.


Met groeten Ton

2 opmerkingen:

sjannesblog.com zei

Wat een geweldige plek zo!

Ton zei

Hoi Jeanne, Dat is het inderdaad geworden en het is zelfs nog beter dan we gedacht hadden. Met groetenTon