maandag 19 april 2021

Alternatief nest


Tijdens de bouw van Los Zuecos werd gevraagd waar de aansluiting van de satellietschotel moest komen.
Uh, geen idee.
Nou hij moet hoog en aan de oostkant voor de beste ontvangst.
Dus steken er sinds 2006 twee buisjes uit de muur die nooit zijn gebruikt.



Met de huidige schilderwerken en het bezit van een lange ladder moest Rick vanmiddag de buisjes afsnijden en de gaatjes opvullen met vulmiddel.

Zitten er geen wespennesten in, wilde hij nog weten.
Nee, zei ik, daar heb ik al op gelet en ik zag geen enkele wesp in de buurt.

De buisjes waren net afgesneden of daar kwam een Blauwzwarte houtbij, waarvan ik wel weet dat ze bijna nooit steken en dat deed hij of zij ook niet maar het was wel wat onrustig. 
Het is ook niet niks als ze je nest wegslopen, riep Rick vanuit zijn hoge positie.

Kom dacht ik na de maaltijd: laat ik een alternatieve nestplaats maken.
Ik gebruikte de pijpjes die Rick had afgesneden, pakte nog vier stukjes irrigatie slang met dezelfde diameter en duwde die in een terracotta metselsteen en zette die op het raamkozijn van de bovenverdieping.



Met groeten Ton

Geen opmerkingen: