zondag 29 november 2020

Twee-eiige eenling

Natuurlijk weet ik dat die niet bestaat maar het voelt soms wel zo.


Ik wil wat doen in de tuin maar eigenlijk is de lay-out wel klaar en om nou weer een stapelmuur over te stapelen...... dus mijmer ik wat af over aanpassingen aan de indeling of de beplanting.

Als ik nou in dat grote grindterras waar de tafel staat eens een lekker plantvak zou kunnen maken. 
Dat terras maakten we indertijd zo groot vanwege de verhuur en gasten willen graag op verschillende plaatsen kunnen zitten. Maar tuintechnisch gezien is een groot terras met een tuinset vlak voor een raam eigenlijk helemaal niet zo’n goed idee.
Nu we toch niet meer verhuren zou dat terras weg of verkleind kunnen worden, zat ik tijdens de koffie te bedenken, wetend dat Rick dat geen goed idee zou vinden.



Toen ik wat later, nadat ik ze had schoongemaakt, de vogelhuisjes weer in de boom wilde bevestigen, riep Rick me.
Zeheg, ik zit net te denk....
Wat moet ik nou weer afzagen? Dat wil ik niet hoor, blaatte ik er al mild geïrriteerd uit.
Nee ik heb wat anders. 
O.
Ik zit maar tegen die tuintafel aan te kijken en we gebruiken hem bijna nooit. Als we die nou eens weghalen en in het midden van dat grind een palmboom zetten?

En dan zijn we zesentwintig jaar samen. Je zou toch denken dat ik hem ondertussen wel ken. Ook duidelijk wordt dat we bijna Siamees aan het worden zijn. Of wat ik al eerder riep: we lijken wel een twee-eiige eenling.

Meteen ging de tafel richting het andere terras.


Een waar tabula rasa.

Maar we stuiten nu wel op een probleem: de betere tuincentra zitten aan de kust. En daar mogen we niet heen.
Misschien kan je er dan alvast een paar planten uit eigen tuin neerzetten?




Met groeten Ton

12 opmerkingen:

Emie zei

Dat hebben wij ook! Ik noem het altijd telepathie maar twee-eiige eenling is een veel betere benaming!

Ton zei

Hoi Emie, De wetenschappelijke benaming is geloof ik: gedachtenstroom. Doordat je zolang samen bent krijg je vaker dezelfde. Wij vinden ze leuk en geven een vertrouwd gevoel. Met groetenTon

schrijfselsvanmij zei

Haha ja, hier ook wel eens, dus herkenbaar.

Beatrijs Vissers zei

Ja hé, een bekend verschijnsel. Als Ben in Utrecht het zit en ik op Texel, dan bellen we elkaar op hetzelfde moment op.
Twee zielen, een gedachte. mooi toch? Groet, Beatrijs

miekequilt zei

Heel herkenbaar. Wij zeggen tegenwoordig wel, dat we het écht dachten, dus niet jokken om het moment leuker te maken.
En die verandering gaat goed uitpakken, denk ik zo.

Ton zei

Hoi Inge, Maar jullie zijn ook al lang samen. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Beatrijs, Zeker mooi ook nog steeds leuk om elkaar te bellen. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Mieke, Nee maar dat leugentje zou je merken. De foto’s van de verandering gaan komen. Met groetenTon

Petra1945 zei

Ton, ik zou daar toch maar geen palm neerzetten. Straks krijg je rode palmkevers die hem voor jullie ogen gaan opeten!

Lot zei

We zijn zo'n 23 jaar samen en ik moet vaak gedachten hebben kunnen lezen want er wordt me regelmatig iets verteld of gemeld en dan is daar voorafgaande heel wat overdacht in zijn hoofd. Gevolg dat ik totaal niet snap waar het over gaat soms. Zeg dan altijd maar dat ik voorverhaal graag eerst wil horen.
En hij denk erg veel dus komt regelmatig voor

Ton zei

Hoi Petra, We hebben al palmen staan en een picudo rojo val die erg goed werkt. De palmen die we gaan planten zijn Washingtonia’s en die zijn minder in trek bij de kevers. En....soms moet je risico’s nemen. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Lot, O, maar jij hebt een slimme denker van een man die met uitgewerkte plannen komt aanzetten. Mijn voorbeeld gaat over gewone ‘toevallige’ dezelfde ideetjes. Met groetenTon