zondag 8 november 2020

Sauron

Eerder heb ik hier gemeld dat ik twee dingen tegelijk kan doen maar dat is niet altijd waar. Vanwege de spanning tijdens het wachten op een uitslag die Sauron uit Mordor zou verdrijven kwam ik tot niets. Mopperig en ongeduldig was ik trouwens ook want ik kan slecht met spanning omgaan.
Het was als kind al zo dat als ik een film te spannend vond ik in de woonkamer in de hoek bij de kast ging staan om de tv niet te kunnen zien.


Het voelde dan ook al een paar dagen of het licht gedoofd was. Nou uh, die verlichting doofde eigenlijk al op 3 november 2016. 



Ik was dan ook best blij toen bekend werd gemaakt dat de Dark Lord bleek te zijn weggestemd. Zelf leek hij daar minder tevreden over.

Dus deed ik vanmorgen allerlei klusjes die ik al zimmend had laten liggen. Ik maakte neuriënd een waterdicht dakje voor het planten aquarium, zaagde al fluitend het restje haardhout klein, liep weer eens opgewekt rondje om de berg met Leo en pelde in alle rust de laatste amandelen. Ik ben er weer.

Nou is het ook weer niet zó zwaar. Ik was heel blij met nog eens zeven millimeter regen, nou hoef ik daar ook niets voor te doen, ook al bevatte dat Saharastof wat duidelijk te zien is op het raam.


Met groeten Ton

8 opmerkingen:

Clarien zei

Wat heb je dat mooi omschreven. Alsof de wereld 4jaar in zijn achteruit heeft gestaan en nu weer volle kracht vooruit. Overal op aarde opluchting. Bij jullie in De Klompen en ook hier in Punthorst. :))

Ton zei

Hoi Clarien, Dank je. Ik heb het universum wel aangeroepen om ook het gedachtegoed van Sauron te verlichten. Met groetenTon

miekequilt zei

Wij deden altijd kieren kijken bij een spannende film. Handen voor je ogen en door de kieren kijken. Deed ik de afgelopen regelmatig bij het zien en horen van deze Dark Lord.

Ton zei

Hoi Mieke, Bij spannende films of medische documentaires over en met operaties kijk ik tegenwoordig d tussen mijn samengeknepen oogleden en wimpers door. Dan zie ik net genoeg om om te begrijpen waar het over gaat zonder de bloederige details te zien. Bij nieuws waarbij de kop van de Darklord maar indertijd ook al bij George W Bush, te zien zijn, kijk ik gewoon weg van het scherm. Met groetenTon

Lot zei

Enge dingen en operaties kan ik vrij makkelijk naar kijken. Waar ik snel bij wegkijk zijn kotsende mensen en dat komt in films en series best vaak voor.
Zo hebben we allemaal onze eigen emoties die spelen

Ton zei

Hoi Lot, Zo zien we maar weer dat je als persoon nooit kan inschatten hoe iemand reageert op gebeurtenissen. Met groetenTon

Griemmank zei

Maaaarrrrr.... vergeet niet dat de helft - nou ja, iets minder dan - van de Amerikaanse kiezers dus kennelijk wél fan van de Dark Lord is. En dat ook een heleboel Democraten niet voor Joe Biden maar tégen Trump hebben gekozen. Wel een dingetje, toch? Mij interesseert het allemaal geen klap, want ik maak me ook niet druk over wie in pakkembeet Paraguay of Oostenrijk de boel leidt. Ik vind onze Nederlandse problemen en toestanden veel belangrijker. En die lieve Leo natuurlijk. :-)

Ton zei

Hoi Griemank, Ik denk dat dat komt omdat er maar twee partijen zijn. Heel links en centrum links hebben maar een keuze net als met centrum rechts en Trumprechts. Ik heb ook dat de Amerikanen moeten doen wat ze willen doen maar het heeft wel invloed op de rest van de wereld. En.......die blijft ook wel doordraaien zonder die gekke Yankees. Wat meer liefde voor elkaar kan geen kwaad. Met groetenTon