zondag 3 mei 2020

Zondoorstoofd

Zullen we een rondje Schagen wandelen, vroeg Rick me gisteren.

Nu is dat rondje 40 kilometer en omdat de Nijmeegse niet doorgaat vind ik dat eigenlijk een beetje veel, dus kwamen we op het idee om de eerste etappe van onze wandeling naar Rome te doen. Van Den Helder naar Schagerbrug. 24 Kilometer.



En waar het vorig jaar 6 juli zwaarbewolkt was met af en toe regen was het vandaag fel zonnig en aangenaam van temperatuur. Een genot om te wandelen.


Durfals. Twee zwemmers. Goed getraind.


Het grootste deel van het strand was verlaten. Slechts bij de strandslagen waren wat meer mensen maar zelfs daar bleef het rustig.



Soms een paar hardlopers en wat baasjes met honden.


En vogels natuurlijk.


Wel veel wit schuim.


Even voor Callantsoog was een strandtent waar je toch iets kon afhalen. Wij liepen door en aten een broodje in het dorp.


Bij het Zwanenwater zag ik de eerste orchidee. 



De koeien weerspiegelden prachtig in het water. Nu is de meest rechtse trouwens een stier en die had het goed bekeken. Hij stond lekker met de poten in het water en hoefde derhalve zijn kop nagenoeg niet te buigen om te kunnen grazen. Leuk om daar een foto van te maken, dacht ik maar wij waren toch interessanter dus bleef het beest ons aankijken.

Bij Sopraan hadden we nog een aangename tussenstop voordat we met de trein naar huis reisden.

Heerlijke dag en nu hangen we voldaan op de bank met zondoorstoofde hoofden.

Met groeten Ton




10 opmerkingen:

Emie zei

Wat heb je schitterende foto's gemaakt Ton. Ging het ook goed in de trein?

Clarien zei

Wat mooi dat je die rij vogels op de foto kreeg! En top dat je zo positief blijft al kunnen jullie niet naar de Klompen.

Ton zei

Hoi Emie, Dank voor het compliment. De trein gaf geen probleem. Ik schat dat er 25 mensen uitstapten in Den Helder. En dat uit een dubbeldekker met 10 wagons. Met groetenTon

Ton zei

Hoi Clarien, Ik maak slechts opnames van wat moeder natuur voorbij laat komen. Ook al is de vogelfoto goed gelukt het was de bedoeling om
de hele breedte van de foto te vullen met vogels want het waren er wel een stuk of 100 in een rechte lijn. Maar met de zon die op het schermpje van het fototoestel scheen kon ik niet precies zien wat ik in het vizier had. Positief blijven levert altijd meer op dan kniesen en mopper maar..........als je goed luistert is er soms ook een brom te horen hoor. Met groeten Ton

sjannesblog.com zei

Wat een jaloersmakend verslag met schitterende foto's!

Ton zei

Hoi Inge, Het is natuurlijk niet mijn bedoeling om iemand jaloers te maken maar het was inderdaad heel fijn om weer eens lekker buiten te zijn. En misschien kunnen jullie wel veel eerder weer eens naar Oostenrijk gaan dan wij naar Spanje waar de grenzen tot 1 oktober gesloten zijn. Met groeten Ton

Petra zei

Hoi Ton, Super mooi stuk strand is mijn favoriete plek. En die orchidee ik heb ze in het Zwanenwater gezien hele stukken stonden er toen vol mee, maar dat was meer eind mei dacht ik prachtig stukje natuurgebied. Koeien 🐄 🐄🐄 leuke beesten en die weerspiegeling mooi. Bij ons achter lopen ze ook alweer, ze zijn zo fotogeniek 🥴 als ik ze roep staan ze je echt aan te kijken. En zo rommelen we weer verder, morgen lekker vrij 🥳 maar zal hoogstwaarschijnlijk wel weer een dagje op het pad blijven worden. Geen probleem genoeg te doen. Groetjes Petra.

Jan zei

Mooie Hollandse plaatjes bijna vergeten mooi NL

Ton zei

Hoi Petra, Goed om bewust te zijn dat we in een mooie en gevarieerde omgeving wonen en hoe fijn het is om een tuin te hebben. Mooie Bevrijdingsdag toegewenst. Met groeten Ton

Ton zei

Hoi Jan, Dank Jan en vandaag doen we een wandeling op Texel dus wellicht meer moois op het blog. Met groeten Ton