vrijdag 29 mei 2020

Toiletverhalen

Puzzelen. Nog nooit deed ik het zoveel als tijdens het Coronatijdperk.


Maar na wat uitgekeken te zijn op gewone puzzels, ik heb gauw ergens genoeg van, vond ik weer nieuw elan in de Wasgij variant die ik van zus leende. Inmiddels zijn die klaar. Toch maar weer eens kijken op de speelgoed afdeling bij Rataplan en daar vond ik bovenstaande ‘Impossible Puzzel van Alex Beard’.
315 Stukjes. Dat kan niet moeilijk zijn, dacht ik, en de afbeelding sprak me niet alleen aan qua vorm, een beetje Jugendstil achtig, maar juist ook van kleur. Hop, meenemen dus. Net als die bloempot met gelijkende kleuren.

Oeps. Het kostte me meer tijd dan een 1000 stukjes tellend exemplaar van Van Heesteren. Dat had niet alleen te makken met de wonderlijk gevormde stukjes maar nog meer het het feit dat ze niet in elkaar haken maar tegen elkaar aan liggen en met een onbeholpen beweging de halve puzzel was verschoven. Grrooaarrrr. Het geduld werd soms op de proef gesteld. 


Het leuke aan deze puzzel schijnt te zijn dat je van de stukjes ook andere vormen kunt maken. Vrije vormen maar daar heb ik me niet aan gewaagd.

En dan de toiletpot.

Tijdens de schoonmaakwoede aan het begin van de intelligente Lockdown ontkwam ook de wc niet aan een grondige beurt. Niet zo grondig dat ik met een tandenborstel aan de gang ging zoals ik ooit iemand hoorde zeggen maar wel met schoonmaakazijn een een oude afwasborstel om goed onder de randjes te komen. Oei die laatste woorden doen me dan weer denken aan de Sinterklaas aflevering van Jiskefet.
Anyway. Al borstelend stootte ik tegen een obstakel onder de rand en inplaats van even te na te denken duwde ik nog net iets woester door. Oeps een heel stuk plastic kwam er onder vandaan. Een soort spuitmondje.
He, verdorie, riep ik. Of zo.......of woorden van sterker kaliber.
Ik drukte het plastic maar weer een beetje op zijn plaats maar sindsdien spoelt het water niet gericht genoeg om weg te spoelen wat er weg te spoelen valt.



Tijdens het korte intermezzo op Texel zeiden we regelmatig tegen elkaar dat het toch wel heel prettig was dat de wc er zo lekker doorspoelde. Dus trok ik donderdagavond als eerste klusje in Den Helder dat stuk plastic onder de rand vandaan en....... het werkt fantastisch en het spaart zelfs water uit.


Met groeten Ton

2 opmerkingen:

Johanna zei

Goeiemorgen Ton, je maisveld lijkt me uitstekend geschikt voor een impossible puzzel! Wat een prachtig patroon heb je gefotografeerd. Van die puzzel werd ik erg blij.
Hartelijke groet, Johanna

Ton zei

Hoi Johanna, Die impossiblemais puzzel zou dan inderdaad wel een uitdaging zijn. Met groeten Ton