donderdag 7 mei 2020

Hortulanus

De Hortus komt langzaam uit zijn coronaslaap vandaan. 
Met ingang van de lockdown werden alle werkzaamheden stilgelegd op het water geven van de kassen na. Dat werd gedaan door twee medewerkers.
Inmiddels zijn er weer een stuk of vier vrijwilligers aan het werk maar dat zijn er bij lange na niet voldoende om de boel op orde te krijgen.


Maar ondanks dat: is het niet paradijselijk hier? Natuurlijk werd er gewerkt maar het was te verleidelijk om niet en paar keer op een strategisch geplaatst bankje te genieten van de zon, de fluitende vogels en dit uitzicht.



Dit was ook leuk maar hier staat geen bankje en zaten we gewoon even op het gras.


De bloeiende Lysichiton, waarvan ik niet aan de hortulanus kon navragen welke soort het is maar die wel heerlijk ruikt en.....



waar ik natuurlijk wat zaailingen van meenam naar huis.


Kortom: een heerlijke ochtend.

Net nadat ik de zaailingen in een bak op het balkon had gezet ging de telefoon voor een inval dienst in het hospice.
Nu helemaal tevreden op de bank.

Met groeten Ton

6 opmerkingen:

Emie zei

Nuttig bezig zijn, daar voelt een mens zich het prettigst bij. En dan daarna voldaan op de bank zitten; geniet ervan!

Ton zei

Hoi Emie, Ik zeg vaak dat we als mens niet gemaakt zijn om te werken (als in productie in fabriek, kantoor, landbouw etc.) maar van nuttige zaken worden we blij. Met groeten Ton

Jan Wilde een Tuin zei

Ton, kijk op https://janwildeeentuin.blogspot.com/2020/04/moerasaronskelken-en-een-libel.html ik zou hem niet meenemen naar Spanje.

Gr Jan(Wilde een Tuin)

Ton zei

Hoi Jan, Dank voor de waarschuwing. Ik had wel gegoogeld en dacht dat het de L americanus zou moeten zijn. Zag geen info over invasief zijn. Was natuurlijk van plan om hem mee naar Spanje te nemen. Denk trouwens dat het in super droog Andalusiƫ niet veel kwaad zou kunnen maar laat hem nu maar gewoon op het balkon staan. Met groeten Ton

Hetty zei

Hoi Ton en Rick, hebben jullie on bericht ontvangen? Groetjes, Arend en Hetty

Ton zei

Hoi Hetty, Heb beide berichten op mijn blog ontvangen. Geen berichten via andere media. Als je je telefoonnummer via een reactie op mijn blog zet, zullen we je bellen. (Dat telefoonnummer wordt dan natuurlijk niet openbaar) met groeten Ton