woensdag 13 mei 2020

Het achterwerk van Amalia

waar trouwens niks mis mee is.

Op mijn ochtendijkwandeling zie ik haar regelmatig liggen. Ze steekt namelijk boven de dijk uit en zo kan ik zien dat ze vlak tegen de dijk bij Huisduinen ligt. Van verre dan, want nog voor ik de bocht van de dijk om ben, draait het schip zich om om weg te varen of is ze al verder op zee. 

Tot vorige week woensdag want toen lag het schip keurig langs de dijk en zag ik dat er zand en water uit werd gespoten. Daar heb ik geen foto van want net die dag was ik vergeten mijn fototoestel mee te nemen. Wel kon ik haar naam zien: Vox Amalia.

De hele afgelopen week had ik het nakijken en zag ik slechts de achterkant van de Amalia. 


Gisteravond, na het installeren van een trackingsapp, kan ik zien waar ze ligt en zelfs wat haar maten zijn. Dus toen ik vanmorgen in bed op de app keek zag ik dat ze net bij Huisduinen was aangekomen. Ik stapte direct mijn bed uit, trok mijn kleren aan en ging zo snel mogelijk naar Huisduinen om ......



nog net een wegvarende Amalia te zien. 


Met groeten Ton

10 opmerkingen:

Marthy zei

Een trackings app? Nooit van gehoord! Maar er is zoveel waar ik niets van weet, ik berust er maar in.

Ton zei

Hoi Marthy, Een app waarmee je kunt zien welk schip waar vaart. Er zijn ook apps voor het volgen van vliegtuigen. In de AppStore vaak gratis te downloaden. De shiptracking had ik al eens gebruikt in Spanje omdat we daar zeezicht hebben. Hier wat minder interessant maar dit schip wilde ik weer ff uitzoeken. Met groeten Ton

Johanna zei

En maar fantaseren over het leven van het schip, haar bewoners en lading. Dat geeft weer inhoud aan ons leven! Inspirerend!

miekequilt zei

Drie keer is scheepsrecht, Ton. Hopelijk de volgende keer meer succes.

Emie zei

Goeie titel, Ton. Dat trekt lezers! Leuk verhaal ook.

Ton zei

Hoi Johanna, Zeker in tijden dat we aangewezen zijn op het vermogen onszelf bezig te houden.Met groeten Ton

Ton zei

Hoi Mieke, Voor mij is het nu klaar. En misschien misschien volgende week toch nog een ontmoeting. Met groeten Ton

Ton zei

Hoi Emie,Dank. Ik had de hele week die titel in mijn hoofd en ja, het aantal hits dubbel dan die van de afgelopen maand. Met groetenTon

Petra zei

Hoi Ton dat mijn oudste zoon nog vaarde volgde wij hem altijd op marine traffic. Zo leuk om te volgen waar hij dan zat, alleen als hij de oceaan over moest waren we hem een tijdje kwijt. En de meeste schepen waar hij toen op vaarde hadden geen internet dus ............je snap het wel denk hoe dat was voor deze ongeruste moeder🥴. Inderdaad heel leuk om dat te volgen, voordat hij vaarde had ik er geen idee van dat het zo onwijs druk zou zijn op het water, echt niet normaal. Gelukkig zag jij hem nog net wegvaren 😉. Heerlijk zo’n wandeling langs het water alhoewel de wind behoorlijk fris was afgelopen dagen. Groetjes Petra

Ton zei

Hoi Petra, Ook ik had geen idee hoe druk het is op zee. En hoe leuk is het om met die moderne technieken te volgen waar je kroost zich bevindt. En ja, ik wacht met smart op warmer weer want op de dijk is het gewoon weer herfst. Met groetenTon