woensdag 6 mei 2020

Broodkorsten

We gingen gisterochtend met de boot van 10.30 uur naar Texel om te lunchen bij onze vriendinnen.


En wat was het heerlijk rustig op het schip. Ongeveer 100 auto’s scheepten in en 40 mensen lopend of met de fiets. Mensen die met de auto waren moesten tijdens de overtocht daarin blijven. De overige passagiers werden verzocht zich over het schip te verspreiden en dat ziet er dan zo uit. 
Heerlijk. Zo is tourisme net te doen.


En ik denk dat ik hier ook een gevolg van de Corona maatregelen zie. Meeuwen die achter het schip vliegen om visjes uit het schroefwater op te pikken in plaats van door de passagiers in de lucht gegooide broodkorsten uit de lucht te vangen.


Natuurlijk wilde ik ook nog even langs onze voormalige Texelseresidentie lopen. 

Daarna de ingepakte dijk op.


We liepen hier vorig najaar voor het eerst en wat was het toen koud, nu niet veel minder trouwens maar wel zonniger. En wat is het prachtig geworden. In plaats van zo’n strakke dijk met zijn basaltblokken en asfalt bekleding, ook mooi maar anders, nu natuurlijk uitziende duinen en stranden.


Op de oude dijk liepen schapen met hun inmiddels al weer behoorlijk grote lammeren. 


Vogels zagen we ook. Een ........?


Een Lepelaar. Die herken ik dan weer wel.


Op het Zeemanskerkje in Oudeschild wapperde fier de driekleur. Er stond dan ook behoorlijk veel wind en wat is de lucht toch helder en prachtig blauw 

Bij de vriendinnen zaten we heerlijk beschut in de tuin en verpoosden we ons zeer aangenaam. Dan zijn er zo vier uren om en werd het tijd om terug te wandelen.


Dezelfde route maar andere vogels. Deze zie ik niet zo vaak maar herkende ik wel direct.


De lagune. Het nieuwe strand is afgesloten voor het publiek en dat is maar goed ook want wat een aantrekkingskracht.


In de haven van Het Horntje lag de Pelagia, het onderzoeksschip van het NIOZ.


Op de terugreis was het wel wat drukker op de Texelstroom maar de anderhalve meter kon zonder moeite in stand worden gehouden.

Vandaag maar op zoek naar een pet want de huid moet wat beschermd worden met de overvloedig schijnende zon.

Met groeten Ton

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Een kluut, Ton!

Ton zei

Hoi Vlasje, Dank. Met groeten Ton

Emie zei

Op deze manier is een uitstapje een waar feest.

Petra zei

Lekker daggie zo weer, en ja wat een mooie blauwe lucht steeds he. Maar de wind was nog bok koud hoor gister, vandaag iets aangenamer, voor mij in de voortuin eigenlijk alweer te warm. Nee ik klaag niet heerlijk zo dat zonnetje en weet je ga ik toch gewoon s’morgens vroeg me ding doen😎. Wij nog steeds in en om huis bezig, gister wat kaarten en lekkers rondgebracht en dat ga ik straks weer doen heb zelf boterkoek gebakken en uitgedeeld. Word ik blij van om te doen, en ik denk de mensen waar ik het in de brievenbus deed ook😉. Lieve groet Petra.

schrijfselsvanmij zei

Een heuse flamingo, wat leuk!

Ton zei

Hoi Emie, Dat is het zeker. Met groeten Ton

Ton zei

Hoi Petra, Heerlijk om zo in eigen huis en tuin bezig te zijn en wat leuk dat je kaarten en lekkkers rondbrengt. Met groeten Ton

Ton zei

Hoi Inge, Wij waren ook aangenaam verrast door de exotische vogel. Met groeten Ton