dinsdag 2 augustus 2016

Hij staat scheef

Gaat u maar zitten, zei de man die de pasfoto ging maken.
Hij stelde de hoogte van de kruk in, liep naar de camera en kwam weer naar me toe. Pakte mijn bril vast en begon er aan te duwen terwijl hij zei, hij staat scheef.
Maar mijn hoofd is ook scheef, riep ik enigszins geïrriteerd uit.

Het altijd een heel gedoe voordat een nieuwe bril recht op mijn neus staat.
In ieder geval heb ik nieuwe pasfoto's voor mijn paspoort dat vernieuwd moet worden voordat we naar Japan gaan.
Had je niet wat vrolijker kunnen kijken, vroeg Rick. 
Nee je mag niet lachen en je moet recht de camera inkijken.

Wel duidelijk is te zien dat ik de plooien van mijn vader begin te krijgen en ik hoop dat er nog een berg bij komen.


Vanmiddag naar de verjaardag van de Japanse juf. En waar werd over gepraat? Over Shikoku, aardbevingen, tyfoons, muggen, de openbare warmwaterbaden, goedkope overnachtings plekken en de soms wat verscholen liggende Shintotempels. (Die Shinto tempels zijn veel ouder dan de Boeddhistische.)
Ja het was niet alleen heel gezellig maar ook een informatieve  bijeenkomst.

Zodoende was ik vandaag voor de derde dag op rij aan de overkant. Gisteravond bij terugkomst uit Hoorn maakte ik de foto van de zeilboot die vlakbij de veerhaven lag. Mooie wolken en een zilverkleurige zee.


Vanmiddag was dit het plaatje op dezelfde plaats en tijd. Ook mooi maar anders.


Met groeten Ton


Geen opmerkingen: