vrijdag 26 augustus 2016

In mijn ondergoed

Bewolkt en mistig met af en toe een spatje regen. Dat was het weerbeeld vanmorgen op Texel. 
Snel mijn korte broek uit en een lange aan. Shirt verwisseld voor een trui.
Op de boot begon het alweer zonnig en warm te worden. Oeps en dan moeten we ook nog poetsen en vanavond een hebben we een etentje. 
Dat poetsen deed ik dus maar in onderbroekje en t shirt. Met het etentje weet ik het nog niet.

Nu is dat poetsen niet zo interessant zeker omdat de gasten het weer keurig hebben achtergelaten. Naar de tuin gaat mijn hart meer uit. 
Deze gasten hebben wel genoten van de frambozen. De gele soort begint nu goed op gang te komen. De bijbehorende kevers zijn ook gesignaleerd.
Volgens mij hangt ie op zijn kop.


De rozen hebben mijn snoeibeurt goed gedaan en zeker met dit warme weer ruiken ze hemels.



De poten van de stoelen in de woonkamermaken behoorlijk wat krassen op het laminaat. Ik heb er al zachtere dopjes om heen gedaan maar dat werkt ook niet.
Kan je nog wat aan die stoelpoten doen, vroeg Rick.
Ik zou niet weten wat. Ik doe er bijna elke week nieuwe viltjes onder maar die slijten er zo weer af.
Maar je hebt toch van die leuke Japanse sokjes?
Ja maar dat vind ik zonde.

Ik heb ze al maanden in de kast liggen maar wil ze zelf gebruiken, niet door de gasten. Ik broed er nog even op en bedenk dan dat het wel een beetje eigengereid is van mezelf.
Dus haal ik ze uit de kast.


Zijn ze niet schattig?


En ja, in Japan is dit heel gewoon. 

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: